Tuesday, June 30, 2009

يکي از اعضای تیم پزشکی معالج سعید حجاریان که ساکن واشنگتن است، با ارسال نامه ای سرگشاده خطاب به "همه کسانی که قادر به کمک به وی می باشند" هشدار داده که ادامه نگهداری نامبرده در زندان، به قیمت جان او تمام خواهد شد.

نویسنده این نامه، که برای انتشار در اختیار روز گذاشته شده، در ابتدا یادآور شده است: "اینجانب دکتر تقی اسدی (متخصص مغزو اعصاب) یکی از اعضاء تیم پزشکی ای هستم که در عرض ده سال قبل با زحمت بسیار زیاد آقای دکتر سعید حجاریان را مورد درمان اختلالات ناشی از اصابت گلوله به سرشان قرار داده ایم. در نتیجه این سوء قصد ایشان دچار آسیب بخشهائی از مغز، و نخاع و هم چنین عروق مغز شدند. حاصل این آسیبها اختلال تکلمی، راه رفتن، و درد میباشد. با درمانهای داروئی متعدد، فیزیوتراپی، کار درمانی و گفتار درمانی ایشان را تا حدی تحت کنترل در آوردیم."

دکتر اسدی تصریح کرده است: "درمانهای ایشان دائمی، و بدون وقفه بوده و همچنان در حال انجام است. هرگونه وقفه در هر یک از این جنبه ها میتواند موجب آسیب بلافاصله و یا غیز قابل برگشتی برای ایشان بشود. با تماسی که با همسر پزشک ایشان داشتم، گزارشی از وضع روحی بسیار بد و کاهش واضحی در قدرت جسمی ایشان به اطلاع اینجانب رسید. سیستمهای خارج از دستگاه عصبی ایشان احتیاج به ملاقات فوری پزشک داخلی دارد".

در ادامه نامه آمده: "به علت محرمانه بودن اطلاعات پزشکی اینجانب از افشاء جزئیات پزشکی پرونده ایشان معذورم، ولی میتوانم اذعان کنم که بازداشت ایشان میتواند منجر به خطر جانی غیرقابل جبران برای ایشان شود. "

پزشک معالج حجاریان در خاتمه هشدار داده: "با در نظر گرفتن جنبه های انسانی، از همه کسانی که قادر به کمک بهایشان میباشند اکیدا درخواست می شود که در آزاد سازی و یا انتقال ایشان به محل مناسبی - منزل - که بتواند درمانهای روزانه اش را گرفته و از زیر فشار روانی حبس انفرادی در آید، کوشش نمایند. بار دیگر تأکید می کنم جان بیمار من در خطر است. خواهشمند است به اخطار پزشکی اینجانب توجه فرمایید ."

No comments: