Saturday, June 27, 2009

۱۳۸۸/۰۴/۰۵

روایت انجمن اسلامی مدرسین از بازداشت ۷۰ عضو این تشکل

انجمن اسلامی مدرسين دانشگاه‌ها، در بیانیه‌ای که در سايت «کلمه» منتشر شد، به شرح آنچه بعد از نشست روز چهارشنبه اعضای اين انجمن با ميرحسين موسوی روی داد، از جمله بازداشت ۷۰ عضو این تشکل، پرداخت.

در اين بيانيه ضمن اشاره به اينکه اين انجمن يک تشکل قانونی با مجوز رسمی از کميسيون ماده ۱۰ احزاب وزارت کشور است، آمده که چهارشنبه سوم تيرماه در محل دفتر مرکزی نشستی تخصصی با حضور جمعی از اعضا و مير حسين موسوی که خود عضو اين انجمن برگزار شد.

موضوع اين نشست در بيانيه منتشر شده «تحليل شرايط کشور و يافتن راهکارهای تأمين حقوق مردم و جلوگيری از سوء‌ استفاده بيگانگان» قيد شده است.

این نشست، به روايت انجمن اسلامی مدرسين دانشگاه‌ها، با هجوم نيروهای لباس شخصی «که از اعمال خشونت، ضرب و شتم و به کارگيری الفاظ بسيار زننده هيچ ابايی نداشتند» برهم می‌خورد و شرکت‌کنندگان به طور دسته جمعی بازداشت و به پادگانی در مجاورت ستاد مرکزی د‍‍‍ژبان ارتش منتقل می‌شوند.

اين انجمن در بيانيه خود می‌افزايد که وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی صحنه‌گردان اين بازداشت و رفتارهای غيرمعمول صورت گرفته در طی آن بوده به گونه‌ای که در مسير انتقال به پادگان، عوامل نيروی انتظامی نسبت به نحوه عملکرد نيروهايی که دست به اين بازداشت دسته جمعی زده بودند معترض شدند.

بازداشت شدگان به نوشته اين بيانيه «پس از ساعت ها توهين و تحقير و در نهايت با سخنرانی توام با تهديد يکی از کارشناسان وزارت اطلاعات، حدود ساعت ۴ صبح روز بعد آزاد شدند» هر چند ۵ نفر ازآنها به محل نامعلوم ديگری منتقل می‌شوند.

۱۰ تن از این بازداشت‌شدگان زنان از اعضای این تشکل یا از همسران برخی از اعضا بوده‌اند.

انجمن اسلامی مدرسين دانشگاه‌ها در پايان بيانيه خود با محکوم کردن شديد اين هجوم به دست اندرکاران هشدار می دهد که اينگونه اقدامات غير قانونی به التهابات دامن می‌زند.

اين تشکل همچنين از مراجع تقليد خواسته که در در قبال اين هجوم‌های وحشيانه ساکت ننشينند.

No comments: