Sunday, June 14, 2009

گویا نیوز

http://news.gooya.com/

آخرين خبرها: آزادی محمدرضا خاتمی، بهزاد نبوی، سعید شریعتی و محسن میردامادی تایید شد
خبرها حاکی از اين است که مهندس موسوی در تدارک تحصنی عمومی و ملی است که تا ساعات آينده اعلام می شود. بنا بر گزارش های دريافتی آيت الله صافی گلپايگانی نسبت به کودتا هشدار داد. همچنين گفته می شود مهدی کروبی لباس روحانيت اش را به نشانه عزا از تن درآورده است. خبر رسيده که از ميان بازداشت شدگان، محمدرضا خاتمی، بهزاد نبوی، سعيد شريعتی و محسن ميردامادی آزاد شده اند. ساعت ۵ عصر امروز حاميان موسوی از ستاد ميرحسين موسوی خيابان ميرهادی در وليعصر حوالی زرتشت به سمت تجريش می روند. کروبی در بيانيه اش از مردم خواست لباس سياه به تن کنند. از روز گذشته شايعاتی در مورد اعتراض آيت الله صانعی به نتيجه انتخابات منتشر می شد که هرگز تاييد نشد. اما از ساعاتی پيش اين شايعات اوج گرفت گفته می شود آيت الله صانعی برای بست نشستن به تهران آمده است. او اعلام کرده که احمدی نژاد رييس جمهور نيست و همکاری با او حرام است. اينک شايعاتی قوی از محاصره دفتر اين مرجع تقليد پخش شده است. دسترسی با سايت آقای صانعی هم از ساعاتی پيش غير ممکن شده اما پيش از آن استفتائی از ايشان در سايتشان منتشر شده بود که حرمت و معصيت کبيره بودن هرگونه دستکاری در آرای مردم را به خاطر خيانت در امانت و حقوق مردم اعلام می کرد.

----------------------------------

يكشنبه 24 خرداد 1388

راهپيمايی بزرگ و سراسری حاميان ميرحسين موسوی فردا برگزار می شود

حاميان ميرحسين موسوی فردا دوشنبه از ساعت ۱۶ تا ۱۸ در سراسر کشور راهپيمايی می کنند. در تهران اين راهپيمايی از ميدان انقلاب تهران به سوی ميدان آزادی انجام می شود و ميرحسين خود پيشاپيش راهپيمايان خواهد بود. اين خبر را رييس ستاد ميرحسين موسوی اعلام کرد:

جناب آقای محصولی وزير کشور، با سلام، به استحضار می رساند جمعی از مردم در اعتراض به شيوه انتخابات درصددند روز دوشنبه ۲۵/۳/۸۸ ساعت ۴ بعدازظهر راهپيمايی آرام در سراسر کشور برگزار نمايند، خواهشمند است نسبت به صدور مجوز اقدام نمائيد. لازم به يادآوری است مسير راهپيمايی در تهران از ميدان انقلاب تا آزادی به همراه سخنرانی جناب آقای ميرحسين موسوی در ميدان آزادی است.

با تشکر
بهزاديان نژاد رييس ستاد ميرحسين موسوی
۲۴/۳/۸۸

-----------------------------

يكشنبه 24 خرداد 1388

بيانيه جديد موسوي خطاب به ملت ايران: به صورت مسالمت آمیز و با رعایت اصل عدم برخورد، مخالفت‌های خود را نشان دهيد

هموطنان عزیز

از سراسر کشور اخبار بسیاری در مورد وقوع اعتراض نسبت به نتایج اعلام شده برای انتخابات اخیر به اینجانب می‌رسد.

اطمینان دارم که این واکنش‌ها نه به خاطر شخص من ، بلکه از سر نگرانی نسبت به روش جدیدی از زندگی سیاسی است که دارد بر کشور ما تحمیل می‌شود.
اقداماتی که در طی این چند روز شاهد آن بوده‌ایم تاکنون در جمهوری اسلامی سابقه نداشته است.

اگر مردم با اضطراب تحولات فعلی را دنبال می‌کنند به خاطر نگرانی شدیدی است که نسبت به در خطر قرار گرفتن دستاوردهای عظیم انقلاب خود دارند.
ما به عنوان کسانی که به نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی آن پایبندیم اصل ولایت فقيه را یکی از ارکان این نظام می‌دانیم و حرکت سیاسی را در چارچوب‌های قانونی دنبال می‌کنیم.

امیدوارم روند آتی حوادث نادرست بودن این برداشت را نشان دهددر عین حال هشدار می‌دهیم که در این کشور هیچ یک از کسانی که به انقلاب اسلامی علاقه دارند چنین روندی را نخواهند پذیرفت این چیزی است که خون صدها هزار شهید ما را به مسوولیت پذیری در قبال آن فرا می‌خواند.

مردم عزیز
اینجانب امروز طی نامه‌ای تقاضای خودرا مبنی بر ابطال نتایج انتخابات اخیر به شورای نگهبان ارایه کردم و این کار را تنها راه حل برای بازگشت اعتماد عمومی و حمایت مردم از دولت می‌دانم.

توصیه موکد و مجدد این خدمتگزار شما آن است که به صورت مسالمت آمیز و با رعایت اصل عدم برخورد مخالفت‌های مدنی و قانونی خود را در سراسر کشور ادامه دهید.

ما از مسوولان درخواست کرده‌ایم که مجوز برگزاری یک راهپیمایی بزرگ در تمامی شهرهای کشوربه ما داده شود تا در طی آن مردم فرصتی برای نمایش مخالفت خود با شیوه برگزاری انتخابات و نتایج آن پیدا کنند. موافقت مسولان با این امر می‌تواند بهترین راه حل برای مهار هیجانات فعلی باشد.

از رنگ سبز که نماد معنویت و آزادی و عقلانیت دینی و مداراست و شعار الله اکبر که حاکی از ریشه‌های انقلابی ماست دست بر نداریم. این رنگ و شعاری است که همچنان وحدت بخش صفوف ملت ما و بهترین وسیله ارتباط دل‌ها و خواسته‌های ما با هم خواهد بود.

متاسفانه تلاش گسترده‌ای برای قطع تمامی امکاناتی ارتباطی ما با هم صورت می‌گیرد و به این نکته توجه نمی‌شود که قطع این مجاری تنها منجر به آن خواهد شد که واکنش‌های موجود از شکلی هدفمند و مهار شده تغییر ماهیت پیدا کند و خدای ناکرده به حرکات کور تبدیل شود.

اطمینان دارم که خلاقیت شما راه حل‌های ارتباطی جدید و موثری را پایه ریزی خواهد کرد تا بتوانیم از اقدامات خود نتایجی مفید به حال کشور و نظام و انقلاب بگیریم.

به عنوان یک علاقمند به نیروی انتظامی توصیه می‌کنم از برخورد خشن با حرکت‌های خودجوش مردم خودداری کند و اجازه ندهد که اعتماد مردم نسبت به این نهاد ارزشمند خدشه دار شود.

این مردم برای احقاق حقوق خود و حقوق شما در صحنه حاضر شده‌اند و برادران و خواهران شما هستند. قدرت نیروهای نظامی و انتظامی کشور ما همواره در وحدت آنها با مردم بوده است و درآینده نیز چنین خواهد بود.


Published from gooya news {http://news.gooya.com}

------------------------------

يكشنبه 24 خرداد 1388

سخنگوی حزب اعتماد ملی: خبر حصر مهدی کروبی کذب است، ايلنا

آقای کروبی روز گذشته پس از تجمع معترضين در ميدان وليعصر برای پاسخگوئی به اعتراضات آنها حاضر شد و به ابراز احساسات آنها پاسخ داد.


ايلنا: سخنگوی حزب اعتماد ملی خبر حصر مهدی کروبی در منزلش را که از سوی برخی رسانه‌های خارجی مخابره شده بود، تکذيب کرد.

اسماعيل گرامی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا، با اعلام اين خبر گفت: همچنين در برخی اخبار آمده بود که آقای کروبی تقاضای ملاقات با مقامات عالی و مقام معظم رهبری را داشتند، ولی اجازه اين ملاقات داده نشده است، که اين خبر نيز کذب است و ايشان از هيچ مقام رسمی تقای ملاقات نداشته‌اند.
وی ادامه داد: آقای کروبی روز گذشته پس از تجمع معترضين در ميدان وليعصر برای پاسخگوئی به اعتراضات آنها حاضر شد و به ابراز احساسات آنها پاسخ داد.

گرامی‌مقدم تصريح کرد: دبيرکل حزب اعتماد ملی در بيانيه‌ای به بررسی وضعيت انتخابات اخير خواهد پرداخت.
--------------------------------

يكشنبه 24 خرداد 1388

محسن هاشمي در گفتگو با فارس: استعفاي هاشمي رفسنجاني كذب محض است

خبرگزاري فارس: فرزند آيت‌الله هاشمي رفسنجاني گفت: استعفاي آيت‌الله هاشمي از رياست مجمع تشخيص مصلحت نظام كذب محض است.

محسن هاشمي فرزند آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در گفتگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس اظهار داشت: برخي شايعات در خصوص استعفاي آيت الله هاشمي رفسنجاني رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام و رئيس مجلس خبرگان رهبري دروغ و كذب محض است و اساسا اين خبر از پايه و اساس تكذيب مي‌شود.


Published from gooya news {http://news.gooya.com}

----------------------------

يكشنبه 24 خرداد 1388

شيوا نظر آهاری، فعال حقوق بشر، بازداشت شد! کميته گزارشگران حقوق بشر

بنابر خبرهای رسيده، حوالی ساعت ۱۳:۳۰ امروز، يک شنبه ۲۴ خرداد ماه، شيوا نظر آهاری، فعال حقوق بشر و عضو کميته گزارشگران حقوق بشر، در محل کار خود توسط نيروهای اطلاعاتی بازداشت شد.

اين در حالی ست که شب گذشته حدود ساعت ۱ بامداد، ماموران وزارت اطلاعات اقدام به تفتيش منزل وی نموده و وسايل شخصی او را با خود بردند. آن ها به علت عدم حضور نظرآهاری در منزل موفق به دستگيری وی نشده و اعلام نمودند که بايد هرچه سريعتر خود را به وزارت اطلاعات معرفی کند.

شيوا نظر آهاری از دانشجويان ستاره دار و محروم از تحصيل است که در طول روزهای گذشته به همراه ديگر دانشجويان ستاره دار، بارها اعتراض خود را نسبت به اين مسئله، به صورت تحصن های آرام اعلام کرده بود.

گفتنی است، شب گذشته بسياری از فعالان سياسی توسط نيروهای امنيتی بازداشت شده اند. پيش بينی می شود، دامنه اين دستگيری ها همچنان ادامه يافته و شمار بازداشت شدگان بيش از ۲۰۰ نفر باشد.


Published from gooya news {http://news.gooya.com}

-------------------------------

يكشنبه 24 خرداد 1388

معاون دادستان تهران: بازداشت حدود10 نفر به علت انجام فعاليت‌هاي غيرقانوني پس از انتخابات، ایسنا

معاون دادستان تهران گفت: كمتر از 10 نفر به علت انجام فعاليت‌هاي غيرقانوني پس از انتخابات بازداشت شده‌اند.

محمود سالاركيا در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقي ايسنا، با اشاره به اين‌كه فضاي بعد از انتخابات آرام است و مشكل خاصي وجود ندارد، اظهار كرد: حدود 10 نفر كه در سايت‌ها و وبلاگ‌هاي خودشان با گزارش‌هاي خلاف واقع اقدام به تشويش اذهان عمومي كرده بودند، بازداشت شده‌اند.

وي با تاييد خبر فيلتر شدن سايت «جمهوريت»، «نوروز»، «موج سوم»، «آينده» و «انتخاب» به اتهام ايجاد تشويش و اخلال در امر انتخابات، گفت: روزنامه اعتماد ملي پلمب و توقيف نشده است. «آينده» و«نوروز» در حين برگزاري انتخابات به لحاظ ايجاد تشويش و اخلال در انتخابات فيلتر شدند.

معاون دادستان تهران برخي شنيده‌ها مبني بر بازداشت غلامحسين كرباسچي، محمد علي ابطحي، محسن امين زاده و علي تاجرنيا را تكذيب كرد.


Published from gooya news {http://news.gooya.com}

-----------------------------------

گزینه ای از خبرهای فی/س بو/ک

در بیانیه سازمان مجاهدین اسلامی از انتخابات جمعه ۲۲ خرداد به عنوان کودتای نرم علیه مردمسالاری و جمهوریت در ایران یاد شده و دستگیری گسترده فعالان سیاسی منتقد دولت، «اقدام وقیحانه اقتدارگرایان حاکم» ارزیابی شده است. خبرها حاکی از اين است که مهندس موسوی در تدارک تحصنی عمومی و ملی است که تا ساعات آينده اعلام می شود. بنا بر گزارش های دريافتی آيت الله صافی گلپايگانی نسبت به کودتا هشدار داد. همچنين گفته می شود مهدی کروبی لباس روحانيت اش را به نشانه عزا از تن درآورده است. خبر رسيده که از ميان بازداشت شدگان، محمدرضا خاتمی، بهزاد نبوی، سعيد شريعتی و محسن ميردامادی آزاد شده اند. ساعت ۵ عصر امروز حاميان موسوی از ستاد ميرحسين موسوی خيابان اکنون خبر رسيد سه شنبه اعتصاب عمومي کساني که به اين روند اعتراض دارند، سريع اين خبر را پخش کنيد. سروران، به همه خانواده فايملها تا وسايل ارتباط جمعي قطع نشده است اطلاع دهيد، روند انقلاب ضد ديکتاتوري اسلامي ما تا 1 هفته هر روز و شب ادامه دارد و سه شنبته نيز اعتصاب سراسري کشور. اعتصاب سراسري همه باهم مصاحبه مخملباف با رادیو فرانسه افشای رو به گسترش جزئیات کودتای انتخاباتی این احتمال که احمدی نژاد و بخشی از سپاه حتی علیه هاشمی و خامنه ای نیز دست به کودتا زده باشد وجود دارد. بیانیه ای که بنام رهبر از صدا و سیما پخش شده، در واقع بیانیه کودتاچی ها بوده است

نخست این که این بیانیه با صدای علی خامنه ای نیست و اساسا مرسوم نبوده که او بمناسبت پایان انتخابات پیام بدهد، دوم این که بیانیه پیش از اعلام رسمی نتیجه شمارش آراء توسط وزارت کشور و حتی تائید انتخابات توسط شورای نگهبان قرائت شده و سوم این نکته که در پیام قرائت شده لغات واصطلاحاتی وجود دارد که تاکنون در هیچیک از پیام های رهبر وجود نداشته است. از جمله "درکمال فروتنی"، "اعماق جان"، "خدای عزیز"، "بنده ناتوان" و...

No comments: