Saturday, June 18, 2011

قطعنامه جدید شورای حقوق بشر برای افراد دگرباش

روز گذشته 17 ماه ژوئن *شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد* قطعنامه ای را به تصویب رسانید که براساس آن هرگونه خشونت و تبعیض بدلیل گرایش و هویت جنسی انسانها محکوم تلقی میگردد.
تصویب این قطعنامه بدون شک هم باعث مشروعیت بخشیدن به اقدامات حمایتی فعالان از حقوق جامعه ال.جی.بی.تی میگردد و هم یک سیگنال تقویت کننده و پشتیبان برای اقدامات آنها محسوب خواهد شد.
در به تصویب رساندن این قطعنامه از 47 کشور عضو شورا 23 کشور رای موافق و 19 کشور رای مخالف و 2 کشور رای ممتنع و 2 کشور هم غایب اعلام شدند.کشورهای مخالف تصویب این قطعنامه غالبا کشورهایی با فرهنگ اسلامی بودند و کشور پاکستان به عنوان نماینده کشورهای اسلامی تصویب این قطعنامه را زیر سوال بردن تمام مبانی حقوق بشری دانست.
با تصویب این قطعنامه همچنین *شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد* از کمیساریای عالی حقوق بشر خواسته است تا خود را ملزم به مطالعه و تحقیق پیرامون وضعیت خشونت و تبعیض بر اساس گرایش و هوبت جنسی در جوامع بداند تا بدین ترتیب با برسی و تحلیل مطالعات و یافته ها به شفاف سازی بهتری از نتایج حاصل از تصویب این قطعنامه دست یابند.
آقای دکتر محسن کدیور 5 سال پیش در یک مصاحبه خبری نظر مخالف خود را در باره همجنسگرایان چنین ابراز کرده بود که : **همجنسگرایی ابدا در اعلامیه حقوق بشر به رسمیت شناخته نشده است…تلاش همجنسگرایان برای شناخته شدن به عنوان یک جامعه اقلیت در اسناد بین المللی به هیچ نتیجه ای نرسیده است…همجنسگرایی فاقد هرگونه پشتیبانی بین المللی به عنوان یکی از مصادیق حقوق بشر میباشد…**.با تصویب این قطعنامه امید که آقای دکتر کدیور و امثال وی چشمان گشوده تری را کسب نمایند.

1 comment:

نقطه چین ها . . . said...

از این خبر خیلی خوشحالیم...

یوسف