Sunday, October 14, 2012

کتاب *هم اطاقی بابا*

 
همجنسگرایی یک پدیده ی طبیعی است
 
 
کتاب *هم اطاقی بابا* ( daddy,s roommate ) ،نوشته آقای *مایکل ویل.هویته* در سال 1991 آمریکاست که توی همون سالها ،خیلی از کتابخانه های عمومی اون رو منع کرده بودن و این کتاب رو مناسب فضای کتابخونه کودکان نمیدونستن و تا سالها ،حتی برخی از سیاستمداران جمهوری خواه کشوز هم نمیتونستن با حظور این کتاب توی کتابخونه ها موافقت کنن.
 

 
کتاب *هم اطاقی بابا* ،داستان یک پسر رو شرح میده که پدرش به تازگی از همسر سابقش جدا شده و الان داره با شریک همجنسگرای خودش زندگی میکنه.توی این کتاب ،این زوج همجنسگرا ،به شکلی کاملا مشابه با زوجهای هترو سکس به تصویر کشیده شدن و ما میبینیم که اونها مثل بقیه خونواده های هترو سکس ،به خونه شون رسیدگی میکنن و سعی دارن تا این پسر بچه ،هم توی کارهای شخصی و هم توی تکالیف درسی و مدرسه اش ،جدی تر و موفقتر باشه.در واقع میشه گفت که این کتاب ،با نگاهی مثبت و روشن داره به همجنسگرایی توجه میکنه و سعی داره تا با زبانی ساده ،اون رو برای بچه ها توضیح بده.
 
این کتاب ،توی سالهای اخیر یکی از بحث انگیز ترین کتابهای انجمن کتابخانه های آمریکا بوده و توی لیست 100 کتاب بحث برانگیز سالهای 1990 تا 1999 این انجمن ،توی رده دوم قرار داشت و حتی برای انتخابات ریاست جمهوری سال 2008 آمریکا هم ،به یکی از بحثهای مورد توجه جناح ها قرار گرفته بود.
 
برای دیدن برخی صفحه های این کتاب ،میتونین به لینک زیر مراجعه کنین:
 
http://genderqueer.tumblr.com/post/3281184502/childrens-book-explaining-homosexuality
 

2 comments:

Anonymous said...

پس از عمری که یه دونه پست تو این وبلاگ می بینیم در مورد کتابیه به یه زبون دیگه برای یه مخاطب دیگه در مورد مشکلات گی ها تو یه جامعه ی دیگه. شما کاری جز ستایش آمریکا و محو شدم تو فضای فرهنگیش ندارین؟ بابا یه نگاه بندازین به گی های ساوه و اراک. یه نگاه بندازین به گی های شوشتر و هرمزگان. برای اینا کی باید یه فکری کنه؟ با دیدن اونا بازم فکر رقابت روسای جمهور آمریکا رو می کنید؟ شما الان فعال اجتماعی هستید با این حرکات؟

خانه هنر said...

دوست عزیز

پستی که دیدید از بازانتشار پست وبلاگ "همجنسگرایی یک پدیده ی طبیعی است" است.

خانه هنر فهرستی است از وبلاگهای دگرباشان جنسی و پست هایی که در خانه هنر می بینید بازانتشار وبلاگ های دگرباشان است.
از سوی دیگر، جامعه ی دگرباشان ایران یک جامعه ی متکثر است و فعالان حقوق دگرباشان معمولن توجه دارند که باید این جامعه را در تنوع جغرافیایی و فرهنگی تماشا کرد و به عنوان فعال مدنی به لایه های گوناگون توجه کرد. با این حال، خانه هنر، یک فعال اجتماعی نیست، بلکه بازنمای وبلاگ های دگرباشان جنسی است. امید داریم که وبلاگ نویسان دگرباش به زوایای دور از نظر این جامعه نیز بپردازند.

با احترام

خانه هنر