Friday, December 21, 2012

خداحافظ یاهو

پسر تنهای خسته


پنجشنبه سی ام آذر 1391

خداحافظ یاهو!


یاهو جمعه ی گذشته برخی از سرویس های یاهو مسنجر از جمله سرویس چت روم های عمومی (public rooms) خودش رو بعد از حدود 15 سال فعالیت، خاتمه داد (منبع). سرویسی که احتمالا همه ی ما خاطرات و تجربیات زیادی ازش کسب کردیم و شخصا برای خودم یکی از نوستالژی های دنیای مجازی بود... و حتی با وجودی که اخیرا بسیاری از اون روم ها (منظورم به طور خاص پاتوق ایرانی هاست) توسط ما ایرانی ها که (به نظر من نماد مسلم افراط و تفریطیم!) به ابتذال کشیده شده بود، با اینحال هنوز هم همون حس قدیمی رو برای من تداعی میکرد... من خودم شخصا توی اون روم ها دوستان زیادی پیدا کردم، هرچند... هیچ کدوم اون ها آدمی نبودن که بشه بهشون خیلی اعتماد کرد یا روشون حساب کرد...
بگذریم... یاهو پابلیک روم مُرد، ولی روم نمرده است!!! به قول اون جمله ی حکیمانه ی فیلم پارک ژوراسیک: زندگی همیشه راهی پیدا میکنه!!!
مشتاقم ببینم چترهای حرفه ای این ضایعه عظیم و مصیبت عظمی رو چطور جبران می کنن و چه گزینه ای جایگزین روم های یاهو خواهد شد!؟! هر چند فکر میکنم فرایند زمانبری باشه...

No comments: