Friday, March 15, 2013

Iranian LGBTA Guidence Portal


یکی از مسائلی که همومفوب ها-همجنسگرا هراس ها- به صورت طوطی واری مطرح می کنند این است  که “چرا یک مرد باید برود و با یک مرد دیگر رابطه داشته باشد؟ آیا او لذتی هم می برد ؟ حیف زن نیست. حیف نیست که آدم برود موجود به اون خوشگلی و نرم و لطیفی را ول کند و با یک مرد بخوابد. آخر این مردان همجنسگرا دیگر چه اعجوبه هایی هستند؟ چطور می توانند این کار را بکنند؟
همین قضیه در مورد لزبین ها هم صادق است و می گویند که “این زنان همجنسگرا-لزبین ها-چطور می توانند به یک زن عشق بورزند و از مردها دست بکشند؟ آیا اصلا آنها از نظر روحی و جنسی از بودن بایک زن ارضا می شوند؟آیا از این خوشحالند که  مردی در زندگی شان نیست؟ چطور این قضیه امکان پذیر است؟”
خب حالا اگربه عنوان یک شخص بیطرف بخواهیم در این مورد نظر دهیم به آسانی فهمیده می شود که این افراد که اکثرا دگرجنسگرایان هستند همه را مثل خود پنداشته و برای همه یکطرفه به قاضی رفته اند.به عبارتی طرف چون خودش دگرجنسگراست و احتمالا پیش نیامده که همجنسگرایی را ببیند و یا هم به دلیل خفقان جامعه همجنسگراگریز موفق نشده پی به گرایش جنسی دوست و همسایه و حتی خواهر و برادرش ببرد این است که فکر می کند همه مثل خودش هستند.
اگر طرف ما یک پسر دگرجنسگرا باشد با این شرایط مملکت که همجنسگرایان از ترس مجازات حکومت دیکتاتوری اسلامی خود را پنهان می کننداحتمالا تا به حال یک همجنسگرای واقعی ندیده و تا به حال تنها تصوری که از آنها داشته  هم صحنه سکس دو مرد با هم است.خب این فرد که نه از همجنسگرایی اطلاعی دارد نه یکی را به چشم دیده باید هم یکطرفه به قاضی برود و فکر کند که همه پسرها باید مثل او باشند و همه شان باید دلشان برای یک دختر غنج برود در صورتی که امکان دارد برادر یا دوست این فرد همجنسگرا باشد اما او نداند.
این قضیه در مورد لزبین ها هم وجود دارد.دختران دگرجنسگرا هم به علت کم دانشی در مورد این مسائل فکرمی کنند که همه دختران مثل هم هستند و همه منتظر مرد رویایی سوار بر اسب سفید هستند در صورتی که این تصور کاملا اشتباه است.
باید بدانیم که
دخترانی هستند که به  دنبال دختر رویایی شان هستند و عاشق دختری می شوند
  پسرانی هستند که به دنبال پسرآرزوهایشان هستند وعاشق پسری می شوند
در واقع نکته کلیدی این تفاوت همه اش منتهی می شود به مغز انسان.عضوی که فقط 3 پوند وزن دارد اما همه پیچیدگی ها ی انسان در آن نهفته است
وقتی یک فردهمجنسگراست مغز او با مغز یک همجنس دگرجنسگرا فرق دارد.مثلا 2 دختر را فرض کنید .یکی از این ها همجنسگراست و دیگری دگرجنسگرا.هرچند که جنسیت آنها یکسان است اما عملکرد مغزآنها با هم فرق دارد.زنی که همجنسگراست همانند زن دگرجنسگرا فکر نمی کند بلکه الگوهای ساختاری مغز او بیشتر شبیه به یک مرد دگرجنسگراست.به همین نسبت نیازهای اوهم تغییر پیدا می کند
تعریفی که  یک انسان دگرجنسگرا از عشق دارد با تعریفی که یک انسان همجنسگرا از عشق دارد یکسان است اما سمت و سویش فرق می کند
“اگر ما بگوییم که عشق یک مرد فقط باید یک زن باشد و عشق یک زن فقط یک مرد”
اگر فقط انسان دگرجنسگرا رو در نظر بگیریم بله نیازهای یک مرد دگرجنسگرا با گزیدن همسری از جنس مونث تامین می شود و بالعکس آن برای یک زن دگرجنسگرا صادق است
اما اشتباه این طرز تفکر اینجاست که گرایشهای جنسی دیگر را به حساب نیاوریم.انسان امروزی “هوموسپین” فقط دگرجنسگرا نیست.بلکه در این گونه 4 نوع گرایش جنسی دیده شده است
1.دگرجنسگرایی -هتروسکژوالیتی
2.همجنسگرایی-هوموسکژوالیتی
3.دوجنسگرایی-بایسکژوالیتی
4.بیجنسگرایی-آسکژوالیتی
در جامعه انسانی امروزی 90 درصد انسان ها دگرجنسگرا ,70 درصد دوجنسگرا ,10 تا 20 درصد همجنسگرا و 1درصد بیجنسگرا هستند.
نیازها و خواست های ما همه از مغزمان سرچشمه می گیرد.وقتی که مردی همجنسگراست ساختار مغز او شبیه مغز یک زن دگرجنسگراست و در نتیجه او به دنبال یافتن شریک زندگی ای از جنس مذکر می رود و تمام نیازهای عاطفی و جنسی او با بودن با جنس مذکر تامین می شود.
این قضیه برای زنان همجنسگرا هم صادق است.مغز آنها هم ساختاری همانند مغز مردان دگرجنسگردارد.پس آنها هم تمایل عاطفی و جنسی به زنان دارند.
12
نحقیقات گسترده ای در این زمینه انجام شده است که می توانید در این لینک آن را بخوانید
یک تحقیق اسکن مغزی نشان داده است که لزبین ها و زنان دگرجنسگرا عکس العمل های متفاوتی نسبت به بوهای خاصی دارند.محققان می گویند که عکس العمل زنان همجنسگرا-لزبین- هنگامی که مواد شیمیایی خاصی(فرومون ها) را بوکردند بسیار شبیه عکس العمل مردان دگرجنسگرا بود.
محققان در این تحقیق از 12 زن لزبین-همجنسگرا و 12 زن دگرجنسگرا خواستند که دو نمونه استروید را بو کنند.یکی ای.اس.تی است که از استروژن بدست می آید و در ادرار زنان باردار یافت می شود و دیگری ای.ان.دی که از پروژسترون بدست می آید و در عرق زیربغل آقایان یافت می شود.
اسکن های پی.ای.تی نشان داد که بخش هایی از مغز زنان به این مواد پاسخ داده است.زمانی که زنان دگرجنسگرا ای.ان.دی را بو کردند مغز آنها در بخش هیپوتالاموس قدامی فعالیت نشان داد این بخش جایی است که به پردازش نشانه های جنسی میپردازد.
اما زمانی که زنان دگرجنسگرا ای.اس.تی را بو کردند مغز آنها در بخش اولفکتوری -جایی که به پردازش اطلاعات بویایی می پردازد-فعالیت نشان داد.
لزبین ها با بوکردن هر دو ماده ای.اس.تی و ای.ان .دی در بخش بویایی مغز خود فعالیت نشان دادند.
محققان به این نتیجه رسیده اند که این محرک های فرومون مانند واکنش های متفاوتی را در بخش هیپوتالاموس قدامی زنان با گرایش جنسی متفاوت ایجاد می کنند و تحقیق آنها این را نشان می دهد که بخش هیپوتالاموس قدامی نقش مهمی را در گرایش جنسی ایفا می کند
الگوی فعالیت مغزی در واکنش به هر دو ماده برای لزبین ها همانند الگوی مغزی مردان دگرجنسگرا بود.در تحقیقی که این محققان د رسال 2005 انجام دادند به این نتیجه رسیدند  که مغز زنان دگرجنسگرا و مغز مردان همجنسگرا در هنگام بوییدن ای.اس.تی و ای.ان.دی و واکنش به آن همانند هم عمل می کند.درواقع عملکرد مغز مردان همجنسگرا بسیار شبیه به عملکرد زنان دگرجنسگرا بود.
درآخرنکته مهم فهمیدن تفاوت هاست.این تفاوت ها هستند که انسان ها را از هم متمایز می کنند
و زیبایی جامعه در تفاوت وگوناگونی افراد آن است
بیایید به پیش داوری ها پایان داده و دانش خود را در این زمینه بالا ببریم

No comments: