Thursday, April 2, 2009


انعکاس گفت و گوی مجله چراغ با هژیر پلاسچی در سایت اخبار روز

گفت و گوگر: حمید پرنیان


وبلاگ هایی که این هفته به روز کرده اند




آخرین بازمانده از نسل ... هم سرشت

جمعه 7/1/88=

عید

آخر ِحماقت ملتی

دربند


آرزوهای یک همجنسگرا

شنبه 8/1/88= بازم منو و یک شب بارونی
سه شنبه 11/1/88= نامه ای به بهانه ی بهار

ابژکتیو

جمعه 7/1/88= مشق
سه شنبه 11/1/88= جوجه اردکها

اینجا سرزمین آفرینش

پنجشنبه 13/1/88= پیشاپیش 13 فروردین مبارک

پسر

لینک به منبع

روشنگری

سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات جهت ايجاد فضای رعب و وحشت در دنيای مجازی دست به بستن وبلاگها و دستگيری وبلاگ نويسها زده اند. اعلام مرگ اميد رضا صيافی وبلاگ نويسی که وبلاگ شخصی در بلاگفا داشت، دستگيری وبلاگ نويس ديگری با نام مظاهر كه در زمينه تبليغ مسيحيت از طريق اينترنت در حال فعاليت بود و همچنين اعلاميه سپاه پاسداران در زمينه دستگيری مديران سايتهای ســ ــکــ ــســـ ــی ايرانی زنگ خطری برای تمامی وبلاگ نويسها و مديران سايتهای ايرانی می باشد.
سپاه و وزارت اطلاعات از 2 طريق قادر به دستگيری اين اشخاص شده اند:
1. با داشتن آی پی شخص مورد نظر (اين مورد درباره اميدرضا صيافی صادق است)
2. از طريق مهندسی اجتماعی (اين مورد درباره مظاهر و همچنين مديران سايتهای ســ ــکــ ــســـ ــی درست می باشد).
1. ردگيری از طريق آی پی
به هر کامپيوتری که به اينترنت متصل شود شماره ای اختصاص می يابد و بوسيله آن كامپيوتر شما در اينترنت با آدرسی منحصر به فرد شناخته می شود كه تا حدی مشابه آدرس پستی است. اين آدرس در واقع آدرس آن کامپيوتر خاص در شبکه است و از طريق آن ديگر کامپيوتر ها می توانند با کامپيوتر مذکور ارتباط برقرار نمايند و يا به منابع آن دسترسی پيدا کنند . اين شماره آی پی نام دارد و به اين صورت نوشته می شود: xxx.xxx.xxx.xxx
که منظور از xxx عددی بين 0 تا 255 است. مثلا ممکن است آدرس شما به صورت 195.219.176.69 باشد. حتى اسمهايى مثل
http://www.yahoo.com/ که براى اتصال استفاده ميکنيد، در نهايت بايد به يک آی پی تبديل شود، تا شما سايت ياهو را ببينيد.
با IP هرگز در اينترنت پنهان نخواهيم بود
يک IP يک الزام فنی محسوب می شود و هرگز با اين سياست در شبکه تدوين و تعريف نشده است که کاربر را افشا کند، اما تنها برای شناسايی کاربر يک عدد منحصر به فرد اجباری بوده است. اما اين امر ممکن است مشکل ساز شود ؛ يک هکر مبتدی با دانستن IP فعلی شما در زمان اتصال شما به اينترنت می تواند وارد سيستم کامپيوتر شما شده و تمام کامپيوتر شما را در دست بگيريد. آی پی شما اهميت بسيار زيادی دارد. پليس می تواند از طريق آی پی شماره تلفن و مکان جغرافيايی شما را بيابد. در واقع و به زبانی ساده تر پليس با داشتن آی پی می تواند به منزل شما مراجعه کند. بياد داشته باشيد که پليس در ايران به سيستم مخابرات دسترسی دارد و از طريق آی پی شماره تلفن و آدرس خانه شما را خواهند يافت. برخی از شرکتهايی خدمات اينترنتی نيز با وزارت اطلاعات همکاری کامل را دارند. نمونه يکی از اين شرکتها موسسه سروش رايانه است که خدمات اينترنتی وزارت اطلاعات، سپاه پاسداران، صدا و سيما و ساير مراکز حساس رژيم را فراهم می نمايد. از استفاده از اين نوع شرکتها خودداری نماييد. آدرس اينترنتی اين موسسه:
http://www.sinet.ir/Farsi/About.aspx
برای جلوگيری از ثبت آی پی لازم است که شيوه های معمول بدست آوردن آی پی را برای شما توضيح بدهيم:
از طريق بازديد وبسايتها: بسياری از کاربران اينترنتی در ايران برای درج خاطرات روزانه يا بيان عقايد سياسی و اجتماعی خويش که بعضا در تضاد با جمهوری اسلامی قرار دارد از امکانات وبلاگ استفاده می کنند. همانطور که گفتيم وبسايتها توانايی ثبت آی پی شما را دارند و پليس با استفاده از اين آی پی می تواند شما را بيابد و دستگير کند. 2 نوع وبسايتهای خدمات وبلاگ وجود دارند. وبسايتهای خارجی مانند بلاگر و وردپرس و وبسايتهای ايرانی مانند پرشين بلاگ و بلاگفا. سايتهای ايرانی پرشين بلاگ و بلاگفا بر اساس قوانين رژيم اسلامی فعاليت می کنند. اين بدين معنا است که آی پی های ثبت شده توسط وبسايتهای ايرانی می تواند براحتی در دسترس وزارت اطلاعات قرار گيرد، به اين دليل ساده که اين وبسايتها اعلام کرده اند که در محدوده قوانين جمهوری اسلامی فعاليت می کنند و سرورهای آنها در ايران قرار دارند. به وبلاگ اميدرضا مراجعه نماييد و نهايت همکاری اين شرکت اينترنتی را با وزارت اطلاعات دريابيد:
http://rooznegaar.blogfa.com/
اگر شما يک فعال اجتماعی هستيد و يا اينکه در خاطرات خويش مسايلی را درج می کنيد که فکر می کنيد برايتان دردسر ساز می شوند اکيدا از استفاده از بلاگفا، پرشين بلاگ و ساير وبسايتهای ايرانی که خدمات بلاگ ارائه می کنند خودداری کنيد. استفاده از وبسايتهای ايرانی بمانند دعوت از پليس برای دستگيری شماست! پيشنهاد می کنيم از خدمات بلاگر يا وردپرس استفاده کنيد.
از طريق ايميل: هنگامى که شما ايميلی را دريافت می کنيد، معمولاً آدرس آی پی شخص فرستنده در آن ايميل وجود دارد. ابتدا بايد با رفتن به قسمت تنظيمات ايميل خود آن را در حالتى قرار دهيد که تمامى Header نامه را به شما نشان دهد که با کمى گردش در قسمت تنظيمات ايميل خود آن را پيدا خواهيد کرد. حال به بالاى ايميل دقت کنيد و به دنبال عبارت Received: from باشيد. شما معمولاً دو يا چند بار عبارت "Received: from" را در بالاى ايميل خواهيد ديد که معمولاً بعد از Message ID قرار مى گيرد. آدرس آی پی فرستنده ايميل درست در ابتدای اين عبارت قرار می گيرد. از سوى ديگر بسياری از ميزبانان ايميل، راه آسانتری هم برای کمک به شما در نظر می گيرند به اين صورت که قسمتی با نامی شبيه به X-Originating-Ip برای شما قرار مى دهند و آی پی فرستنده نامه را در آنجا قرار دارد. از تبادل ايميل با اشخاصی که نمی شناسيد خودداری نماييد.
از طريق مسنجرها: هنگامى که با کسی روی مسنجر صحبت مى کنيد بايد کامپيوترهای شما به هم متصل باشند اما Yahoo يا MSN مسنجر ميزبان خود را بين شما و فرد مقابل قرار مى دهند به اين صورت که شما و دوستتان هر دو به سرور مسنجر متصل می شويد و همه پيامها از آن عبور می کنند. اين بدين معنا است که پيام شما در ابتدا وارد سرور مسنجر مى شود و سپس از طريق سرور مسنجر به فرد مقابلتان می رسد و بالعکس. در اينمورد استثنائاتی وجود دارد، بطور مثال زمانی که شما و دوستتان در يک بازی مسنجری شرکت کنيد يا فايلی را برای همديگر ارسال کنيد دو کامپيوتر به طور مستقيم به هم متصل می شوند. در اينصورت آی پی شما را می شود از طريق مسنجر بدست آورد. از چت کردن با اشخاصی که نمی شناسيد خودداری نماييد.
2.ردگيری از طريق مهندسی اجتماعی (Social Engineering): به منظور تدارک و يا برنامه ريزی يک تهاجم از نوع حملات مهندسی اجتماعي، يک مهاجم با برقراری ارتباط با کاربران و استفاده از مهارت های اجتماعی خاص (روابط عمومی مناسب و …)، سعی می نمايد به اطلاعات حساس کامپيوتر شما دستيابی و يا به آنان آسيب رساند . هکرها با بهره گيری از ايجاد حس اعتماد سعى ميکنند شيوه هاى مختلف مهندسى اجتماعی را از طريق ياد گرفتن ديدگاه هاى روانشناسى پياده سازند٬ آنچه که براى آنها اهميت دارد اين است که بتوانند احساسات و حالتهاى ساختگى را به محيط اطرافشان کاملا القا نمايند. مهمترين شيوه هايى که نفوذگران به کار ميگيرند تا اعتماد ديگران را جالب نمايند عبارتند از: جعل هويت٬ خود را مورد توجه ديگران قرار دادن٬ هم عقيده نشان دادن خود با ديگران٬ جعل مسئوليت ديگران يا دادن اطلاعات و در آخر بهره بردارى از دوستى هاى ديرينه. صرفنظر از شيوه هاى گفته شده٬ هدف اصلى اين ميباشد که افراد قانع شوند تا فردى که بر مهندسى اجتماعی تکيه کرده است فردى قابل اعتماد است و ميتوان به وى اطلاعات بسيار حساس خود را داد. جعل هويت به معناى اين است که يک شخصيت بسازيد و سپس نقش آن را بازى کند به عنوان مثال: سلام من رضا هستم و از اداره مخابرات تماس ميگيريم در اينجا مشکلی پيش اومده و ما احتياج به پسورد شما داريم. مظاهر وبلاگ نويسی که در زمينه مسيحيت فعاليت نموده با آغاز دوستی و ارتباط با يكی از كاربران خود به نام "كشيش رضا" از طريق قرار ملاقات می گذارند. کشيش رضا کسی جز يکی از ماموران اطلاعاتی نبوده است. با قبول اين ملاقات از سوی وی به محل ملاقات رفته و پس از درخواست کشيش رضا به مکانی ديگر می روند و در آنجا مظاهر ناگهان با هجوم چند لباس شخصی و مامورين امنيتی مواجه شده و سپس به مکانی نامعلوم منتقل گرديده است. مديران سايتهای ايرانی ســ ــکــ ــســـ ــی هم که اخيرا دستگير شده اند در کانادا و کشورهای ديگر اقامت داشته و از طريق مهندسی اجتماعی به ايران کشيده شده و دستگير شده اند. سپاه پاسداران مايل است که دستگيری اين افراد را نشانی از درجه علمی بالای خود نشان دهد اما واقعيت اين است که اين افراد از طريق مهندسی اجتماعی به ايران رفته و زير شکنجه نام کاربری و پسورد وبسايت خويش را در اختيار سپاه قرار داده اند.
استفاده از مهندسی اجتماعی توسط سازمانهای جاسوسی يکی از قديميترين شيوه ها برای دستيابی به اطلاعات می باشد. بعنوان نمونه می توان از استفاده موساد از روابط جنسی يکی از جاسوسان خود با يکی از دانشمندان عراقی برای دستيابی به اطلاعات لازم درباره نيروگاه اتمی عراق اشاره نمود و اسرائيل با استفاده از همين اطلاعات نيروگاه اتمی عراق را بمباران کرد!
نحوه پيشگيری از حملات مهندسی اجتماعی
1. به تلفن ها ، نامه های الکترونيکی و ملاقات هائی که عموما ناخواسته بوده و در آنان از شما درخواست اطلاعاتی خاص در مورد اطلاعات شخصی می گردد ، مشکوک بوده و با ديده سوء ظن به آنان نگاه کنيد . در صورتی که يک فرد ناشناس ادعا می نمايد که از يک سازمان معتبر است ، سعی نمائيد با سازمان مورد ادعای وی تماس گرفته و نسبت به هويت وی کسب تکليف کنيد .
2. هرگز اطلاعات وبسايت خود را (مثلا" ساختار آن) در اختيار ديگران قرار ندهيد.
3. هرگر اطلاعات شخصی خود را در جواب به يک email افشاء نکرده و به نامه های الکترونيکی ناخواسته ای که درخواست اين نوع اطلاعات را از شما می نمايند ، پاسخ ندهيد (به لينک های موجود در اينگونه نامه های الکترونيکی ناخواسته نيز توجهی نداشته باشيد) .
4. هرگز اطلاعات حساس و مهم شخصی خود را بر روی اينترنت ارسال ننمائيد. برای اين مورد از رمزدگاری استفاده نماييد.
5. مواظب روابط شخصی خود باشيد و از ديدار با افراد ناشناس در کشورهای همسايه ايران خودداری نماييد.

پسر شیرین

شنبه 8/1/88= اولین سلام سال جدید
دوشنبه 30/1/88= آخر...

پسر تنهای خسته

پنجشنبه 13/1/88= بالاخره آخرین روز از نوروز 88 هم رسید، روز سبزه و آب ... تا سبزه هایی رو که با کلی ذوق و سلیقه پای سفره ی هفت سین نشونده بودیم به آب بسپاریم و نوروز دیگه ای رو بدرقه کنیم ...
وبلاگ نشریه چراغ

چراغ 51

ویژه ی زندگی، نوروز 1388، منتشر شد

خانه شیشه ای

شنبه 8/1/88= لای دستاش
یکشنبه 9/1/88= افق
دوشنبه 10/1/88= آدم
پنجشنبه 13/1/88= آغشته

خاطرات یک مرد تنها

دوشنبه 10/1/88= بوی محبت

جل پاره های بی قدر عورت ما (دیونیزوس)

یکشنبه 9/1/88= چراغ ، ايثار انگبين و گذار از كنار
« دوست مي دارم آن را كه روان اش خويشتن ـ برـ باد ـ ده است و نه اهل سپاس خواستن است و نه سپاس گزاردن؛ زيرا كه همواره بخشنده است و به دور از پاييدن خويش » (فردريش نيچه)
آن زمان كه خاكستر تنهايي خويش را در اين روزهاي سكون به خلوت تكرار مكرر خاطرات گمشده مي بردم ستاره اي درخشيد و چراغ شماره 51 را تورقي كردم با اميد گذران زمان ، تا فرجي شود نورديده را به واژه هاي نورسيده، روشن كنم. با اين وجود سر آن ندارم كه آتش به دره ها برم و مي هراسم از كيفر آتش افروزي، كه فرزانگان نامدار را در اين مجال مي بايد ستايشي درخور هبه كرد با چاشني ارزيابي كه همان يكي به نعل و يكي به ميخ خودمان است با پيش فرض احترام به تلاش آنها كه حداقل كاري مي كنند و اين جز از سخاوت پايداري ناشي نشود.
ـ در اين شماره چراغ ، مصاحبه آقاي پرنيان با عبدي كلانتري با عنوان « هوموفوبيا، فاشيسم و آزادي جنسي » بسيار قابل توجه است. نكته هاي باريكي كه اقاي كلانتري مورد اشاره قرار مي دهد نشان از شناخت بنيادي از مقايسه تطبيقي نظام فاشيستي مي باشد . در واقع تعداد كارشناساني كه نظام حاكم بر ايران را فاشيستي قلمداد مي كنند كم شمار هستند و بيشتر كارشناسان از اين نظام به عنوان ديكتاتوري ياد مي كنند در حالي كه همانگونه كه واضح و روشن است و من هم هميشه در مباحث سياسي با دوستان بر آن تاكيد كرده ام اين نظام داراي هستي شناختي بسيار شبيه با نظام فاشيستي هيتلري دارد و تنها تفاوت در گرايش ايدئولوژيك ان است كه يكي بر ايدئولوژي نژادي تكيه داشته و اين يكي بر بنيان ايدئولوژي ديني عمل مي كند. همانگونه كه آقاي كلانتري اشاره نمودند « مفاهيمي همچون بسيج، ايثار، فحشا، نظام مقدس، رهبر معظم، دشمن و... در فرهنگ سياسي يك جامعه » را مي توان در مقايسه تطبيقي با معادل هاي آن در نظام فاشيستي هيتلر بازجست.
در اين مصاحبه ، آقاي كلانتري با بررسي تطيقي خود در رابطه با آزادي جنسي و استحكام هموفوبيا مثال هاي بسيار جالبي را بيان مي كند كه معادل آن در جامعه امروز ما به خوبي قابل درك است. در اين ميان بايد اين نكته را بيان نمود كه برخي از برندهاي نظام هاي فاشيستي ناشي از دين در يك نظام فايستي با ايدئولوژي نژادي در يك نظام فاشيستي مبتني بر ايدئولوژي ديني به كثرت مي گرايد. نظام فاشيستي ديني در ذات، فرديت و اجتماع را از هويت يابي چند ياخته پيرامون امر جنسي سركوب مي كند و بيشترين همگرايي را با دين دارد و سبب آن مي گردد كه خود ارجاعي هويت جنسي فرد رو به اضمحلال گرايش يابد به همين دليل مي بينيم كه در ميان وبلاگ نويسان دگرباش ما بيشتر با محفل روبرو هستيم تا اجتماع كه مي توان آن را معادل غرولند در محفل گرايان خودشيفته قلمداد نمود. كه اين وضعيت در نقل قول سوالي آقاي پرنيان با اين جمله مشاهده مي شود : « در جامعه هزار پستو شايد تقيه راه بهتري براي حفظ سلسله مراتب قدرت و انواع روابط فاعل و مفعولي باشد.».
بطوركلي خواندن اين مصاحبه به آناني كه اندكي سلول هاي خاكستري غير آكبند دارند توصيه مي شود و تشكر بسيار از آقاي پرنيان بابت اين مصاحبه و اين جمله لذت بخش آقاي كلانتري « در راديكاليسم چپ هميشه مفهوم انقلاب و رهايي جامعه ، با انقلاب جنسي قرابت داشته است».
ـ اما در رابطه با يادداشت « نگاهي گذرا به ارويپيد و كاهنه هاي باكوس » نوشته ناجور؛ كه يكي ديگر از شگفتي هاي جالب اين شماره چراغ است كه خواندن آن لذتي بسيار دارد و خود مايه خرسندي است از اين همه كم جوي آب در اين وانفساي تشنگي. در اين بين با اجازه از ناجور ، چند نكته را بيان كنم. باكوس خوانش تمدن روم باستان است از اسطوره ديونيزوس در تمدن يوناني . شباهت ها وجود دارد ولي تفاوت اصلي در خوانش يوناني و رومي در بنيادي جغرافيايي تبلور مي يابد. آتن دولت ـ شهر است با المپ خودش و روم امپراطوري است با وسعت خودش. خوانش باكوس رومي وسعت بخشي يكتاگونگي امپراطوري روم است و ديونيزوس نقطه تعادل عقلانيت گرايي آتن. روم را به نمايش باكوس شايد ستود ولي يونان را به پاس زايش تراژدي از والايت ديونيزوس ستايش نمود. در اين بين خوانش فلسفي ـ هنري نيچه از ديونيزوس يوناني معتبر تر از ديگر خوانش ها مي باشد. « پر دلي و آزادي احساس در برابر دشمني نيرومند، در برابر يكي پاسخ باشكوه ، در برابر قضيه اي بيدارگر وحشت.» (نيچه ، غروب بتان) به بيان نيچه ديونيزوس ره آورد گذار از عقلانيت آپو لوني و تهوع خدا مي باشد او هوس را عريان مي كند ، درهم مي پيچد، مي فشارد، همچون مجلس بازي تازه و شگفت نقابداران كه در آن جان شرير اين اهريمن اندوه، عرياني هوس را به دندان مي كشد. ديونيزوس بسترگذار به انسان والاست در تراژدي زندگي. شرح مبسوط خوانش نيچه را پيرامون ديونيزوس در كتاب زايش تراژدي با ترجمه رويا منجم مي توان خواند.
ـ اما بحث اصلي در اين شماره چراغ بخش هاي از سرمقاله دوم مجله است كه نوشته آقاي رامتين مي باشد. من اين مقاله را مهمترين قسمت مجله در اين شماره مي دانم آنجا كه مي نويسد« بلاگرهاي عزيز كويير، مانند بقيه ايرانيان هميشه عزيز، چشم ديدن هم ديگر را نداريم. مي خواهم بگويم كه ماها يك سري دو ست هاي مان را دست چين كرده ايم و براي خودمان گروه تشكيل داده ايم و بقيه ، چيزهاي هستند خارج از دايره ديد ما. خارج از ليست گوگل ريدر ما. خارج از برنامه ديداري ما. بيرون از ليست دوستان تلفن هاي همراه ما.»
اين درست بيان نقطه ضعف اساسي همجنسگراها در ايران است. محفل گرايي محض به همراه اسانس خود شيقتگي كه بيشتر وقت ها به مرز تهوع مي رسد. چندي قبل در ديالوگي كه با دوست خوب ام همزاد داشتم اين نكته را براي او بيان كردم. به نظر من حماقت ما از ناتواني ما نيست بلكه ناشي از ناداني ما و نارسيس منتج از آن است.
ما هميشه براي خود حقيقت مي سازيم تا واقعيت هاي پيرامون خود را فراموش كنيم. حقيقت هاي از جنس فريب تا به خود بقبولانيم كه هستيم و وجود خود را در حداقل واقع بيني براي خود اثبات كنيم. ويژگي همه ما همين دليل تراشي براي شكل دادن به حقيقت هاي دروغيني است كه بنيان زندگي را بر آنها قرار مي دهيم. در واقع نمي خواهيم با واقعيتي كه هستيم كنار بيايم و بپذيريم كه كاستي هاي امروز ما نه از ناتواني كه از ناداني ما ناشي مي شود.
به همين دليل است كه ما در ايران همجنسگرا داريم ولي جنبش يا حتي جريان كوچكي از همجنسگرايي نداريم. فقط مي آييم پشت ويترين فضاي مجازي ، خودنمايي مي كنيم و بعد بر مي گرديم به محفل خود و حماسه سرايي مي كنيم از من بايد ها و تو بايدهاي بسيار كه حتي به بندي از ريشه يك واقعيت بيروني متصل نيست. نگاهي به دگر باشان فضاي مجازي نشان دهنده گونه اي فربه گي حقيقت هاي دروغين خود ساخته كه بيشتر دلخوش محفل خود است تا اجتماع همجنسگراها. هيچگاه به اين نكته فكر نكرده ايم كه آيا همجنس گراهايي از طبقات پايين اجتماع وجود دارد كه نه مي داند اينترنت چيست و نه حتي تا اكنون كامپيوتر را ديده اند؟ نمي داند كه به اصطلاح جان بركفمان فضاي مجازي وجود دارند چه برسد به مجله الكتريكي چراغ. همجنسگراياني كه حتي نمي دانند همجنسگرا هستند. تنها فقر را مي شناسند و ارضاي شهوت ديگران را در وحشيانه ترين حالت ها. روزي 500 تومان اگر باشد باور مي كنيد؟ فكر نكنم. آنقدر چشم انداز خود را فروكاسته ايم به محفل ها كه ملاك سنجش ما هميشه بر مدار صفر سفر كرده است.
راز اثبات بودن ما در اثبات بودن ديگران نهفته است. ديگر از تضاد ما و ديگري خبر نيست. ولي در اين بين ما حتي به خودمان نيز باور نداريم. اما در واقعيت اجتماعي همجنسگرايي در ايران ؛ انچه كه به نظر مي رسد عدم ارتباط بيروني با كنشگران اجتماعي ديگر است. اين اصل كه همجنسگرايي يك اقليت در اجتماع ايران محسوب مي شود واقعيتي به دور از ترديد است ولي همين اقليت بيشتر مشغول كنشگري محفلي خود است از يك سو در گستره دروني خود هيچ انسجامي ندارد و از ديگر سو هيچ ارتباطي با ديگر اقليت هاي اجتماع ايران برقرار نكرده است. نگاه همجنسگراها بيشتر به غرب است و قارد به درك وضعيت غير قابل قياس ما و آنها نيستند جهت گيري مضحك همجنسگراهاي ايراني در برجسته سازي موفقيت هاي همجنسگراهاي غربي و كف زدن براي آنها و تنها دلخوش آن بودن خود سبب ترويج اين تفكر در بين مردم گرديده كه همجنسگرايي يك پديده غربي است. من مخالف نگاه به غرب نيستم ولي ترجيح مي دهم اثبات بودن خود را در قالب كنشگري بومي مطرح كنم تا آنكه گوشه اي بنشينم و براي اثبات خود موفقيت هاي غربي را مثال آورم و براي آنها كف بزنم.
ـ يك نكته را مي بخشيد باز هم مي گويم شايد ناشي از ناتواني من در درك ادبيات باشد. انسان همجنسگرا با آگاهي تاكيد مي كنم با آگاهي ، ماهيت دگر باش را مي پذيرد در واقع بر همين بستر ماهيت تفاهمي فر اهم مي شود. ولي متاسفانه برداشت اكثر همجنسگرا از كويير بر جنبه ادبيات آن تاكيد دارد و اين تاكيد نيز بسيار كودكانه به اصل « هر همجنسگرايي اديب است» منتهي شده و هر يك از آنها خود را نويسنده و شاعر مي دانند و مطالبي را تحت اين عنوان بيان مي كنند. ادبياتي كه بشتر بيان احساس هاي فردي است و هيچ گاه در قالب ادبيات ، آن گونه كه است قرار نمي گيرد. شاعر كويير شعر را جِر مي دهد و به بيان نقد ادبي آن را ساختارشكني مي كند تا تقابل هاي دودويي دگرجنسگرايانه را از ميان بردارد و شعر را تجديد ساختار كند در اين وادي همسرشت را مي شناسم كه شاعر جِر دهنده شعر است.
ـ سرجمع خواندن اين شماره چراغ خوشايندتر از شماره قبلي بود و گامي به جلو است و كمتر از تضادهاي دودويي خبري هست. اميدوارم هميشه وفادار باشند.

دستنوشتهای یک همجنسگرا

پنجشنبه 13/1/88= تبليغات در بلاگفا

مدتها بود كه به فكر تبليغات براي اطلاع رساني صحيح در مورد همجنسگرايي به هموطنان عزيزم بودم در اولين مرحله به فكر سايت بلاگفا افتادم براي اطمينان از اينكه بلاگفا براي اين تبليغ مشكلي ندارد نمونه اي از بنر تبليغاتي را برايشان ميل كردم: ...

پنجشنبه 13/1/88= عشق هدیه خدا به انسان

ساقی قهرمان

دوشنبه 10/1/88= عشق همجنسگرایی از گلو پایین نمی رود

فالش

15 ، 16

فرهنگسار


سری بیست و یکم

و اما ایران ما

رنگین‌کمان بر فراز تهران

متن زیر ترجمه مقاله‌ای است از سعید کمالی دهقان که دو هفته‌ی پیش در روزنامه‌ی «گاردین» چاپ شد. خبر و تحلیلی را در گیهان در این باره منتشر کردم. اکنون صرفا اصل مطلب را می‌بینید؛ ولی تمایل دارم بگویم که آن تحلیل اولیه‌ام در گیهان باید اندکی تعدیل می‌شد. صرف ترجمه‌ی کامل این مقاله اذعان به ارزش‌های آن است

به‌رغم وجود تهدید مجازات‌های وحشتناک، گی‌ها در ایران در حال کسب حدی از به رسمیت شناخته شدن‌اند
سعید کمالی دهقان
گاردین، سه‌شنبه 17 مارس 2009

یک عصر سرد بارانی در شمال تهران



گیهان

نیویورک نیویورک نیویورک: نیویورک خاکستری رنگین
گزارش های نگران کننده از نرخ رشد ایچ آی وی در بین گی ها
کاندولیزا رایس رسما درست به برون آیی زد، پارتنر او یک زن ایرانی تبار است

میرزا کسری بختیاری

سه شنبه 11/1/88= از L Word تا Queer as Folk
سه شنبه 11/1/88= تغییر


هم آوا - راه تازه

شنبه 8/1/889= بیاییم بهتر ببینیم
چهارشنبه 12/1/88= روز جمهوری

همین که هست

جمعه 7/1/88= آخر خط زندگی و شاید هم اول خط رهایی
شنبه 8/1/88= رامین استر ایلیا و همه ی فامیل پاشدن ریختن می خوان همه ی مشتریان اینترنتو به راه راست هدایت کنند
یکشنبه 9/1/88= هم راه پس هم راه پیش
یکشنبه 9/1/88= دیگه اینه دیگه
یکشنبه 9/1/88= شناخت
یکشنبه 9/1/88= چیز دیگه داری رو کن
یکشنبه 9/1/88= با همه آره اما با اون نه
یکشنبه 9/1/88= synesthesie
یکشنبه 9/1/88= دستم برای همه روئه کار نکرده ندارم
یکشنبه 9/1/88= بی نام
دوشنبه 10/1/88= در ایران عزیز ما همون طور که در تقویم قدیم مرسوم بوده ...
سه شنبه 11/1/88= برتری
چهارشنبه12/1/88= Anal sex

یادداشت های روزانه ی یک دزد

یکشنبه9/1/88= اصطلام - هشت
سه شنبه 11/1/88= لواط - دانته

http://www.bayut.blogfa.com


شنبه 8/1/88= سیاه - قسمت سوم
شنبه 8/1/88= داستان کوتاه - بی انصاف
سه شنبه 11/1/88= عکس
پنجشنبه 13/1/88= سخنرانی و تجربه های مادر یک همجنس گرا

Erazer Head

جمعه 7/1/88= ادامه سخنان گهربار جاناتان فرانسیس
شنبه 8/1/88= دهقان و خرش: نمایشنامه ای از سه اپیزود - بخش اول
یکشنبه 9/1/88= فاجعه
دوشنبه 10/1/88= ٍرريالعغذخیغ اثقث صشدفس غخع


وبلاگ هایی که در ماه اسفند به روز کرده اند


آبی آسمانی

آتش عشق

آدم آهنی

ادب نامه

پسر خسته

پسرای کوچه پشتی

پراکنده های کسری

خاکستری سرخ

خورشید بانی

دلبازی

غروب جمعه در آدرس جدید طعم زندگی

فاروق (شرح صدر)

قهوه ترک

مکانی برای با هم بودن

محکوم نکن

نگاه خسته

همجنس عشق

Chariot

KO

Let's Do it Rainbow


وبلاگ هایی که در ماه دی به روز کرده اند

آخرین بازمانده ی نسل ... گیل گمش

آغازی

این بود سزای عاشقی

اینجنسگرا و اونجنسگرا

تنهای داغ

تراجنسیتی

جعبه نارنجی

راز نسل سوخته

زندگی پنهان

سیب ترش

مانی زانیار

معصومیت

هم آوا- مرز تازه

همزاد


8mm

My Little Big Planet


وبلاگ هایی که در ماه آذر به روز کرده اند

تقلید زندگی

خانه شعر

وبلاگ هایی که در ماه آبان به روز کرده اند

آرشام پارسی و ...

الماس خوشتراش

فریاد یک سکوت

Memories Of A

وبلاگ هایی که در ماه شهریور به روز کرده اند

تهران پاتوق

وبلاگ هایی که در ماه مرداد به روز کرده اند

از اعماق

باربد شب

پیچک در پیچک عشق

سایه تاریکی

وبلاگ هایی که در تیرماه به روز کرده اند

دلبستگی های مردانه

iplay

TheLandScape

وبلاگهایی که در ماه خرداد به روز کرده اند

پارسی لند

نقال عشق

وبلاگ هایی که در ماه اردیبهشت به روز کرده اند

سنگدل

کوچه به کوچه

A Queer Diaries

وبلاگ هایی که دراسفندماه به روز کرده اند

برگی بر باد

بودای سبزپوش

وبلاگ هایی که در دیماه به روز کرده اند

من و یکی مثل من

وبلاگ هایی که در آذرماه به روز کرده اند

آبتین

حرفهایی که به کسی نگفتم

وبلاگ هایی که در ماه آبان به روز کرده اند

1.43

وبلاگ هایی که در ماه مهر به روز کرده اند

بیا تو

عاشقانه های کوچک برای او

عشق خاموش

وبلاگ هایی که در ماه شهریور به روز کرده اند

Tehran-Boys

پسر دریا

من گناهکارم

No comments: