Saturday, June 27, 2009

اعتراض جوانان در میدان انقلاب و اطراف پارک لاله


• فعالین حقوق بشر و دموکراسی در ایران گزارش داده اند که عصر روز شنبه جوانان معترض در میدان انقلاب و حوالی پارک لاله دست به تظاهرات زده اند. این تظاهرات با یورش نیروهای انتظامی مواجه شده است. منابع نزدیک به میرحسین موسوی اعلام کرده اند روز یکشنبه به مناسبت سالگرد هفتم تیر مراسمی در مسجد قبا برگزار خواهد شد که دارای مجوز است. همچنین اعلامیه هایی در تهران پخش شده که مردم را برای روز دوشنبه همزمان با اعلام نظر شورای نگهبان در باره ی انتخابات به تظاهرات فراخوانده است ...


اخبار روز: www.akhbar-rooz.com
شنبه ۶ تير ۱٣٨٨ - ۲۷ ژوئن ۲۰۰۹


اخبار روز: فعالان حقوق بشر و دموکراسی در ایران گزارش کرده اند عصر شنبه، تظاهرات پراکنده ای در نقاط مرکزی شهر تهران برگزار شده است.
بنابر این گزارش از ساعت پنج بعداز ظهر، جمعیتی در حدود ٣۰۰۰ نفر در میدان انقلاب به صورت دسته های مختلف به هم پیوستند که با یورش گارد ویژه مواجه شدند و با باتوم جوانان دختر و پسر را مورد ضرب وشتم قرار دادند. جمعیت معترض، با یورش گارد ویژه اقدام به دادن شعار مرگ بر دیکتاتور نمودند. در این یورش ٣ تن از جوانان دستگیر و به نقطه‍ی نامعلومی منتقل شدند.
بنابر این گزارش جوانان معترض مجداد حوالی ساعت هفت بعداز ظهر در بلوار کشاورز –توحید تجمع کردند. جمعیت آنها در حدود ۱۵۰۰ نفر تخمین زده می شد. آنها قصد داشتند وارد پارک لاله شوند اما با یورش وحشیانه گارد ویژه مواجه شدند که جوانان را آماج باتوم های خود قرار دادند در این یورش بنابه گفته ی شاهدان عینی بین ٣ الی ۶ نفر زخمی شدند.
این گزارش می افزاید جوانان در یک نقطه تجمع کرده و به حرکت اعتراضی خود ادامه می دادند و بعد از یورش نیروهای امنیتی متفرق شده و در نقطه ای دیگر حرکت اعتراضی خود را از سر می گرفتند.
نیروهای گارد ویژه، سپاه پاسداران، بسیج و لباس شخصی ها تمامی خیابان ها و کوچه های منتهی به پارک لاله، میدان انقلاب، بلوار کشاورز، خیابان مطهری و فاطمی را به محاصره ی خود در آورده و با ماشینها و موتورهای خود در منطقه حرکت کرده و گاه به مردم حمله می کردند.


در تهران اعلامیه هایی پخش شده است که مردم را به حضور هفتگی در پارک لاله و ادامه ی اعتراضات فرا خوانده است. این نامه از طرف «مادران عزادار» منتشر شده است. به گزارش سایت تغییر برای برابری در این نامه آمده است:
ساعت ۷ بعد از ظهر روز شنبه ٣۰ خرداد یکی دیگر از گل های زیبای وطن مان در مقابل چشمان ما و همه جهانیان پرپر شد. ندا آقا سلطان سمبل دختران و پسران این سرزمین است که با روشی قانونی به دنبال عدالت و برابری هستند و به صورتی غیرقانونی و وحشیانه از پا در می آیند.
در کمتر از دو هفته، بیش از ٨۰۰ نفر از فرزندان ما بازداشت، صدها تن مجروح و ده ها تن کشته شده اند.
به کدامین گناه فرزندان ما را به قتل می رسانید؟ به چه جرمی، همه مادران ایران را عزادار کرده اید؟
ما، از حق خود و فرزندان مان نخواهیم گذشت.
ما تا آزادی کلیه زندانیانی که برای اعتراض به تقلب های انتخاباتی دستگیر شده اند و پایان دادن به خشونت ها، و مجازات قاتلان فرزندان مان، هر هفته ساعت ۷ بعدازظهر در حوالی محل شهادت ندای عزیزمان، خیابان امیر آباد - پارک لاله - کنار آب نمای پارک، با سکوت به سوگ می نشینیم.
از کلیه مادرانی که نگران دختران و پسران خود، سرمایه های اصلی کشور عزیزمان هستند تقاضا داریم به این جمع بپیوندند.
مادران عزادار ۲/۴/٨٨

مراسم روز یکشنبه
منابع نزدیک به میرحسین موسوی اعلام کرده اند روز یکشنبه به مناسبت سالگرد هفتم تیر مراسمی در مسجد قبا برگزار خواهد شد. این مراسم مجوز دارد.

همچنین گفته می شود معترضین به کودتای انتخاباتی قصد دارند روز دوشنبه، همزمان با اعلام نظر شورای نگهبان درباره ی نمایش انتخاباتی روز ۲۲ خرداد، بار دیگر دست به اعتراض بزنند.

No comments: