Thursday, July 2, 2009

دویچه وله

پیشنهاد وزیر دادگستری پیشین کانادا: محاکمه احمدی‌نژاد در دادگاه بین‌المللی

محمود احمدی‌نژاد متهم به رواج نفرت است

Großansicht des Bildes mit der Bildunterschrift:

محمود احمدی‌نژاد متهم به رواج نفرت است

وزیر پیشین دادگستری کانادا در نشست شورای هماهنگی سازمان‌های غیردولتی آلمان خواستار ممنوعیت سفر خارجی برای محمود احمدی‌نژاد و محاکمه وی در دیوان‌عالی بین‌المللی شد. وی برخورد با احمدی‌نژاد را وظیفه کشورهای دموکرات دانست.


پروفسور ایروین کوتلر، وزیر دادگستری پیشین و نماینده فعلی مجلس کانادا، در جمع اعضای شورای هماهنگی سازمان‌های غیر دولتی گفت: «برای جلوگیری از کشتار مردم و مقابله با فرهنگ نفرتی که احمدی‌نژاد دائما با فراخوان به نابودی اسرائيل رواج می‌دهد، باید به صورت جدی اقدام کرد.»

شورای هماهنگی سازمان‌های غیردولتی آلمان، مبتکر برپایی نشستی برای مبارزه با گرایش‌های یهودی‌ستیزانه است که ساعت هفت بعد از ظهر پنجشنبه (دوم جولای) در برلین آغاز می‌شود. پروفسور ایروین کوتلر یکی از سخنرانان این نشست است.

پروفسور کوتلر در آستانه این نشست خواستار آن شد که دولت‌های دموکراتیک جهان احمدی‌نژاد و سایر رهبران ایران، که رواج‌دهنده نفرت هستند، را به خاک خود راه ندهند. وی همچنین خواستار برخورد شورای امنیت سازمان ملل متحد با تحریک‌های احمدی‌نژاد برای کشتار مردم شد و پیشنهاد کرد که شورای امنیت پرونده وی را برای محاکمه تسلیم دادگاه بین‌المللی کند.

وزیر دادگستری سابق کانادا، به ویژه از دولت آلمان خواست که به خاطر تعهداتش در برابر تاریخ، دست به اقدام جدی علیه تحریکات احمدی‌نژاد بزند.

اشتفان جی کرامر، دبیرکل شورای مرکزی یهودیان آلمان، ضمن پشتیبانی از خواست‌های پروفسور کانادایی، خواستار پیگیری پیشنهادهای وی شد. کرامر همکاری‌های اقتصادی آلمان با جمهوری اسلامی ایران را غیرقابل قبول خواند.

در برپایی نشست شورای هماهنگی سازمان‌های غیردولتی برای مقابله با یهودی‌ستیزی، "جامعه یهودیان برلین"، "مجمع یهودیان برای دموکراسی و علیه یهودی‌ستیزی" و نهادی به نام "پروژه اسرائيل" با این شورا همکاری کرده‌اند.

No comments: