Sunday, November 7, 2010


:همجنس گرا:  جنایت جنبش راه سبز (جرس) بر علیه همجنس گرایان

توضیح مهم : این مقاله نقدی! است بر اندیشه آرش نراقی در مورد همجنس گرایان و رابطه قرآن با همجنس گرایی و مدت بسیار کم پس از نشر در سایت جرس کاملا حذف شده و هیچ نسخه دیگری از آن را روی اینترنت پیدا نکردم من از روش هایی که بلد بودم توانستم بخشی از مقاله را بازیابی کنم که متاسفانه فقط بخش اول آن است و مطلب اصلی در آن نیامده. حذف این مقاله نشان میدهد که آش آنقدر شور بوده که صدای آشپز هم در آمده و این مقاله سبک را حذف کرده

اگر کسی به هر صورت توانست متن این مقاله را کامل کند لطفا به اطلاع من برساند
بخش بازیافت شده مقاله که نمیه کاره است


بخش بازیافت شده مقاله که نمیه کاره است
بسم الله الرحمن الرحیم
سازگاری همجنس گرایی با قرآن ؛ تلاشی نافرجام
مقدمه: آقای دکتر آرش نراقی طی سخنرانی در دانشگاه UCLA مسئله از منظر قرآن را بررسیده اند. ایشان همچنین پیش از این طی برنامه ای در رادیو فردا (24/6/1389) و در پاسخ به سئوال های شنوندگان از نسبت همجنس گرایی با قرآن گفته اند. در سال ها و ماه های اخیر نیز کسانی به نام روشنفکری دینی در نقد دیدگاه رایج میان مسلمانان در باب همجنس گرایی سخن گفته و در تأیید این پدیده از منظر دینی کوشیده اند. به رغم این که در آن سخنرانی منتقدان خود را از پیش به عدم اطلاع و نا آگاهی متهم کرده اند ، مایلم اظهارات ایشان را در این باب به نقد و ارزیابی بنشینم و نشان دهم در این باب خلاف مقتضای تحقیق و انصاف سخن گفته اند. آن چه مرا به این پاسخ مصمم ساخته است استناد ایشان به آیات قرآن در این زمینه است. قصد من آن است که نشان دهم استنادهای ایشان به آیات قرآن در اثبات عدم مخالفت قرآن با همجنس گرایی از اساس بی بنیاد و تلاش حضرتشان در این زمینه از آغاز نافرجام است. در این نقد ابتدا فشرده استدلال ها و مدعیات ایشان در سخنرانی یادشده را مطرح خواهم کرد و سپس به نقد آن براهین و مدعیات خواهم پرداخت. با توجه به جامعیت این سخنرانی در مقایسه با اظهارات ایشان در مصاحبه پیش گفته، مستند بنده در این نقد آن سخنرانی خواهد بود که در این نقد همه جا از آن با عنوان اختصاری سخنرانی یاد خواهم کرد و البته به ضرورت و برای تبیین بیشتر به سخنان ایشان در مصاحبه مذکور که این پس با عنوان مصاحبه از آن یاد می کنم، نیز اشاراتی خواهم داشت. خلاصه سخنرانی آقای دکتر نراقی ایشان اظهارات خود را بر پایه یک پرسش اصلی سامان داده اند. آن پرسش این است: «اگر فرض کنیم به حکم عقل دریابیم دلیلی برای تقبیح اخلاقی رفتارهای همجنس گرایانه وجود ندارد آیا فرد می تواند هم مسلمان بماند و هم همجنس گرایی را تصدیق کند؟ بر پایه این پرسش به بررسی مجموعه براهین حکیمان و اخلاقیون مسلمان علیه رفتارهای همجنس گرایانه پرداخته نتیجه گرفته اند آن براهین ناتمام و در ایفای مقصود ناتوانند. از جمله در باره استدلال برخی حکیمان مسلمان به غایات طبیعت در رد روابط با همجنس فرموده اند: «شماری از حکیمان ما مفهوم غیر طبیعی را به معنای خلاف مهم ترین غایتی که برای اندام خاص فرض شده است می دانند. مطابق طبیعیات ارسطویی هر پدیده ای برای غایتی آفریده شده است… اندام جنسی برای تولید مثل آفریده شده اند… اگر اندام های جنسی را برای غایت های دیگری به کار بگیریم کار اخلاقاً ناروایی کرده ایم…. » و در نقد این استدلال فرموده اند: «اندام های ما غایتی یگانه ندارند. با چشم هم می توان دید و هم می توان دلبری کرد. از دهان می توان برای خوردن استفاده کرد و هم می توان آواز خواند. بر چه مبنا یک غایت اصلی و بقیه به حاشیه رانده می شوند. بازبان می توانید غذا بخورید و هم می توانید پشت تمبر را مرطوب کنید و به پاکت بچسبانید… اندام های جنسی کارکردهای متنوعی دارد … از مناسبات جنسی می توان برای تولید مثل استفاده کرد اما در بسیاری از موارد مناسبات جنسی به ما احساس اعتماد به نفس می دهد، اضطراب های ما را
همین قدر را توانستم بازیافت کنم، بقیه مقاله کملا از دسترس خارج شده.

1 comment:

sahar said...

salam mersi be in weblog...shoma kheyli vaghte linke webloge man hastid..


http://footilo.blogfa.com/