Sunday, December 27, 2009

شنبه 5 دی ماه 1388


آرزوی گمشده

متبرک باد نام حسین(ع)

گاه چرا مرگ آدم ها بیشتر از زندگی شان زیباست؟ فکر می کنم زندگی زیبا مرگ زیباتری به دنبال دارد.مرگ زیبا یعنی خود انتخاب می کند که به سوی چه مرگی پیش برود.بعضی ها از قبل می توانند بفهمند کجا و در چه زمانی خواهند مرد.و من همیشه نخست از مرگ آدم ها به داستان زندگی شان علاقه مند می شوم.

این روزها یاد جمله ای از دکتر علی شریعتی می افتم . " خدایا چگونه زندگی کردن را به من بیاموز. چگونه مردن را خود خواهم آموخت."

مست آمدم ای پیر که مستانه بمیرم

مستانه در این گوشه ی میخانه بمیرم

درویشم و بگذار قلندر منشانه

کاکل همه افشانه به سر شانه بمیرم

من در یتیمم، صدفم سینه ی دریاست

بگذار یتیمانه و دردانه بمیرم

بیگانه شمردند مرا در وطن خویش

تا بی وطن و از همه بیگانه بمیرم

سرباز جهادم من و از جبهه ی احرار

انصاف کجا رفته که در خانه بمیرم

من بلبل عشاق به دامی نشوم رام

در دام تو هم بی طمع دانه بمیرم

در زندگی افسانه شدم در همه آفاق

بگذار که در مرگ هم افسانه بمیرم...

شعر از شهریار.

آفتابگردون سفید


یا اباالفضل العباس (ع)

باب الحوائج


رنگین کمان - زرشک


روز عاشورای ایرانی

مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی در سراسر کشور با حضور حامیان جنبش سبز برگزار خواهد شد . این مراسم در تهران با حضور رهبران جنبش همراه خواهد بود. شروع مراسم ساعت 10 صبح می باشد.
طبق اطلاعات رسیده به سایت رویداد مسیرهای تظاهرات عاشورا و دسته های عزاداری در 22 شهر به شرح زیر است:

1-تهران : میدان امام حسین - میدان آزادی
2-یزد : چهارراه شهدا خ قیام تا میدان فاطمی
3-همدان : میدان امام خمینی - میدان بوعلی - میدان آزادی
4-ساری : خ جمهوری اسلامی- میدان ساعت تا میدان شهدا
5-رشت : میدان انقلاب - میدان شهدا
6-تبریز : خ جمهوری اسلامی - میدان شهدا - میدان توحید
7-ایلام : میدان امام خمینی- خ فردوسی - میدان 22 بهمن
8-اصفهان : خ چهارباغ پایین - میدان انقلاب ( سی وسه پل) تا میدان تختی
9-اهواز : خ طالقانی- میدان شهدا تا خ دکترشریعتی
10-اردبیل : میدان امام حسین- خ امام خمینی- میدان امام خمینی- میدان عالی قاپو- خ شیخ صفی تا میدان امام خمینی
11-اراک : خ امام خمینی- میدان ولی عصر تامیدان شهدا
12-اورمیه : خ امام- میدان انقلاب تا بازار
13-شیراز : خ کریم خان زند- فلکه ستاد تا فلکه شهدا
14-قزوین : خ امام خمینی و آیت الله طالقانی ازمیدان ولی عصرتامیدان جهاد
15-قم : خ آستانه میدان آستانه- بلوار شهید منتظری- خ مرعشی نجفی - میدان شهدا
16-کرج : خ طالقانی برج ساعت تا میدان هفت تیر
17-کرمان : خ میرزا رضا کرمانی میدان فابریک تا میدان مشتاقیه
18-کرمانشاه : بلوارشهید مطهری ازمیدان غدیر تا میدان شهید رجایی
19-یاسوج : خ جمهوری اسلامی میدان آزادی تا میدان بسیج
20-مشهد : بلوار امام رضا(ع) فلکه برق تا حرم و بلوارطبرسی از میدان راه آهن تا حرم
21-بندرعباس : خ امام خمینی از میدان انقلاب تا میدان شهدا
22- زنجان : خیابان های منتهی به حسینیه اعظم زنجان

منبع: رویداد نیوز

کافه زن

شرايط جوي مناسب


زنم نمي آيد. زني كه سفرش به شهرهاي برفي، سه سال و اندكي ست به درازا كشيده روي تابلو فرشي كه زير پاي شماست دوغ هاي گازدار زدي مرا به موهاي سياهي بر ذغالت مانده و رانده از كوچه هاي هاي گريه كردم زنم را در پستوي دلم گفتم مي روي ميناي حرف زدنم نيست ي تا ببيني كه در تقلا لا كن در صفا و مروه و حريم بيت ها كه هشت شود زودتر بزنيم ساعت است با سرعت مجاز در بزرگراه راه بودند گورخرهاي لايت كردن موهايت به مناسبت هشتمين سالگرد ترين گوله برفي ن كن توي دستمال مني تو مينا.


ضرورت يك سنديكا براي ل/زبين ها


بيست و هشت ل/زبين را مي شناسم كه يازده نفر از ايشان دوست تر مي دارند هترو باشند. سه نفر مي گويند كه اگر با اولين مرد زندگي شان بخوابند به حال طبيعي در مي آيند و ما بقي با زن هاي زندگي شان به گا رفته است حال خرابشان.

من يكي از آن بيست و هشت زن هستم. موهايم را با قيچي كندي كه متعلق به دوراني ست كه مادرم خياطي مي كرد به بي سليقگي تام، كوتاه كرده ام. چهار هفته ي مدام است كه ابروهايم را دست نزده ام. آرايش نمي كنم و معتقدم Fendi palazzo بوي گه مي دهد. ديشب كه يك عدد پاي سيب با شير موز خوردم يك جوش بدخيم زير چانه ام پكيد بيرون. دندان هايم يكي در ميان خراب است. و سيگار ويرجينيا مي كشم از قرار پاكتي 26000 ريال.

يكي گفت نه بوچ هستم نه فمه. سر ِ زمين تنيس، دخترها به من مي گويند چقدر پسر هستي. تا بيست و شش سالگي با مردها خوابيدم. سيزده بار تا مرز مرگ، مست كردم و پنج سال مي شود رانندگي نكرده ام. ماشين مورد علاقه ام لندروور سبز است. و شهر مورد علاقه ام، پراگ در زمستان.

معتقدم تنها راه نجات ل/زبين هاي تهران، زدن يك سنديكاي زير زميني در بزرگراه نيايش است. هنوز دوست دارم با گوگوش بخوابم. هنوز دوست دارم كت و شلوار و كراوات بپوشم. هنوز دوست دارم يك چيزي ببندم لاي پام، بكنم توي دختره، دختره به خودش بپيچد و من فكر كنم چقدر بلدم و عرضه دارم و مردم.

دلم براي كسي تنگ نمي شود. دلم به كسي عاشق نيست. دلم به لج ميم، سه روز مدام است كه سكته كرده است. اسهال گرفتم اول صبحي وقتي داشتم نذر مي كردم كه اين تابستان، بروم شانگهاي براي تعطيلات آخر هفته. يك كروز مي خواهم. يك بليط دور دنيا در هزار سال ميلادي.

مادر! دخترت به بيماري همج/نسبازي دچار است. مادر! وقتي داشتي مرا پس مي انداختي، كدام ژن مسموم را به جانم دخول دادي كه اينك سين ِ شما، به زنان بيشمار، ولع مي ورزد ناجور؟ مادر! دخترت گناهكار است. دخترت به لوط هاي نابخشوده متصل شده است. مادر! كاش دخترت را سر ِ زا به آهستگي زير چادر اكسيژن با دست هاي مادرانه ي خودت خفه مي كردي تا اين همه زن را در زندگي ش به شرط چاقو، نكند دو نيمه.

متعقدم تنها راه نجات ل/زبين هاي تهران، سيلي ست كه نشانه گذارانه، آن ها را در بزرگراه نيايش، با خودش ببرد به پراگ، آن هم در زمستاني ترين دل آشوبه ي يك كافه، كه بوي زنان عرق كرده باشد و سيگارهاي ارزان قيمت و آبجوهاي سگ مزه؛ يك بعد از ظهر نزديك كريسمس است، صاب كافه ژتون هايش را حراج كند، تو بروي سراغ ارزان ترين زن، توي جيبت اعلاميه هاي دفاع از حقوق همج/نسگراها قلبمه كرده باشد، سيگار گوشه ي لبش را ورچيني، پكي از اشتها بزني، روي راه پله ها، مالشي به باسن بي هاشورش روا بداري و دلت سرزميني را هوس كند كه همج/نسبازها به اندازه ي ديگران، حق بودن داشته باشند.

گور باباي سنديكا، زنده باد جنبش موهايت لابه لاي افيوني شعرهاي لوركا، در منزوي ترين صندلي ي بي همراه ِ آن كافه ي بي اسم و رسم ِ پراگ.

پ.ن: ميم، جي ميل و ياهو مسنجر قطع شده است. كاش زنگ مي زدي نازنين!

1 comment:

bahar said...

آیت‌الله منتظری پدر انقلاب اسلامی فرمودند: 
حفظ نظام مقدمه ‌است برای حفظ و انجام دستورات اسلامی. اگر بنا باشد به بهانه حفظ نظام، اقدامات ضد اسلامی انجام شود، نه نظام خواهد ماند نه اسلام
بسیجیها برادران و پدران ما هستند ‌ای برادر بسیجی‌آیا وجدانا شما قبول دارید رفتار شما به مردم مسلمان ما، رفتار اسلامی هست
چطور این جمهوریه عزیز اسلامی ما دو‌ام خواهد آورد وقتی‌رفتار دولت با مردم مسلمان ما کاملا غیر اسلامی هست