Saturday, February 6, 2010

اخبار روز

نویسنده ی مطلب : شکوفه بنایی


shokufeb@googlemail.com

هدف از نوشتن این مطلب ایجاد اضطراب و منفعل کردن مردم ایران در آستانه 22 بهمن نیست زیرا تصمیم ملت ایران برای یک سره کردن وضعیت خود با دولت غیر قانونی محمود احمدی نژاد تصمیمی مسلم و غیر قابل برگشت است. مقصود از نوشتن آن جلوگیری و به حداقل رسانیدن هزینه ایست که زنان و مردان شجاع ایرانی با جان خود در خیابانها می پردازند. می توان با شناخت ابزارو تکنولوژی که رژیم کودتا برای سرکوب مخالفان خود به آن مجهز شده است، آگاهانه تر و کم هزینه تر تظاهرات مسالمت آمیزرا به پیش برد. با شناخت ابزاری که رژیم ایران برای سرکوب بکار می برد، تظاهر کنندگان می توانند ایمنی خود را بالا برده و دامنه اعتراضات را گسترده تر کند و در مقابل عوامل سرکوبگر را منفعل و خلع سلاح کند.

رژیم ایران برای شناسایی و سرکوب مخالفان خود از تکنولوژی ساخت آلمان استفاده می کند. شرکت آلمانی زیمنس که قدمت همکاری آن در زمینه مخابراتی با ایران به رژیم پهلوی بازمی گردد در سالهای 2007 و 2008 به ایران سیستم مدرن تلفن و علاوه بر آن برنامه کنترل و جاسوسی در آن را به نام منیترینگ سنتر(مرکز کنترل) فروخته است. منیترینگ سنتررا زیمنس با کمک شرکت نوکیا ابداع، تکمیل و تولید کرده است. به گزارش آقای اریک مشل، خبرنگاری که در باره مونیتریگ سنتر تحقیق و پژوهش کرده است، منیترینگ سنتر هیولایی در شبکه مخابراتی است که تمام اطلاعات رد بدل شده دراین شبکه را در خود ضبط و انبار می کند تا در صورت لزوم به آنها مراجعه شود. به گفته آقای مشل منیترینگ سنتر یک سیستم کنترل و جاسوسی است که می توان آن را هم برای پیگرد جزایی وهم برای شناسایی و سرکوب مخالفان بکار برد. منیترینگ سنترقادر است نه تنها صحبت های تلفنی و اس ام اس ها را کپی وذخیره کند بلکه محل دقیق تلفن همراه را از نظر جغرافیایی نیز نشان دهد.
در پی مقاومت مردم ایران برای قبول محمود احمدی نژاد به عنوان رئیس جمهوری منتخب خود و تظاهرات گسترده آنها و گسترش دستگیری ها در ایران، هر چه بیشتر خبر ها و اطلاعات رد وبدل شده بازداشت شدگان ازطریق تلفن یا اس ام اس علیه آنها به عنوان مدرک جرم از طرف دولت کودتا بکار گرفته می شود. بر اساس گزارش تلویزیونی فرنتال 21 در تاریخ 26 ژانویه 2010 از کانال آلمانی زد- د- اف، حتی ارتباط مشترکان تلفن با خارج از کشور نیز ضبط و کنترل می شود. گویا راه اندازی منیترینگ سنتر در نیمه دوم سال 2008 بوسیله زیمنس- نوکیا انجام گرفته است. علاوه بر آن برنامه نظاره گر آن به نام اینتلیجتت پلت فرم (جستجوگر باهوش) در سال 2009 به ایران صادر شده است. وظیفه این پلت فرم گشتن هدفمند در تمام فایل ها و اطلاعات اینترنتی و ارائـه‍ی نما و پرفیل کلی ازچیزی است که برای آن جستجوگر اکتیو شده است. به این صورت با دادن نام مثلا یک شخص در این جستجوگر و اکتیو کردن آن پس از چند دقیقه تمام اطلاعات مربوط به او که در اینترنت به ترتیبی ضبط ومحفوظ شده است – یعنی تمام اقدامات او در اینترنت از خرید بلیط هواپیما یا قطار، فعالیت مالی، صفحاتی که مشاهده کرده است تا ارتباطات او از طریق تلفن یا اینترنت با اشخاص دیگر و جرم هایی که احتمالا مرتکب شده است – به ترتیب پشت سر هم نشان داده می شود. بیشتر استفاده کنندگان از شبکه اینترنت از اینکه شرکت هایی مانند یاهو، گوگل... دراین شبکه به مدت چند ماه اقدامات کاربران خود را در سرور مرکزی خود ضبط و نگاه داری می کنند، آگاه نیستند. چندی پیش شایعه امکان فروش اینگونه اطلاعات از طرف گوگل سرتیتر خبرگزاریی های رسمی آلمان بود. اینتلیجنت پلت فرم به این اطلاعات نیز دست اندازی می کند.
به گفته اریک مشل خریداران مونیترینگ ستتر و برنامه تکمیلی آن - اینتلیجنت پلت فرم- تنها کشورهایی می باشند که سیستم حکومتی غیردمکراتیک دارند. این برنامه تا به حال به 60 کشور از جمله ایران فروخته شده است ، شرکت زیمنس از افشای نام دیگر کشورها خودداری کرده است. لازم به یادآوری است که در رابطه با رویدادهای اخیر در ایران و سرکوب و دستگیری وحشیانه تظاهرکنندگان و در پی آن اعتراض گسترده به شرکت زیمنس برای فروش این برنامه جاسوسی به ایران، این شرکت فروش آن را در ابتدا انکار می کرد.
به گزارش چند خبرگزاری رسمی دیگر نیز- مانند وال استریت ژورنال- خبر فروش این سیستم به ایران در پی مدرنیزه کردن سیستم مخابراتی این کشور تایید شده است. به گزارش آنها نیز احیای شبکه برای تلفن همراه به وسیله شرکت زیمنس در سالهای اخیرو مسلح کردن آن با برنامه کنترل و جاسوسی درشبکه مخابراتی در ایران انجام گرفته است.
بر اساس گفته مشل به کمک این برنامه میتوان این که چه کسی چه زمانی با چه کسی صحبت کرده و چه گفته شده را دقیقا دنبال و پیگیری کرد.
به این ترتیب رژیم ایران در روزهای تظاهرات به کمک این برنامه ، افراد را از طریق تلفن همراهشا ن رد یابی می کرده است ومی کند. عوامل رژیم سرکوبگرایران در مونترینگ سنتر هم زمان مشاهده می کردند که چه کسانی در کجا جمع شده اند و نیروهای بسیجی و لباس شخصی را برای سرکوب و دستگیری افراد بایستی به کجا بفرستند. به گزارش مشل اس- ام- اس های منتشر شده در صفحه تویتر و فیس بوک قبل از اینکه در اینترنت انتشار یابد به وسیله رژیم ایران کنترل و خوانده می شده است و برای همین منظور این صفحات گاهی در ایران بسته می شده اند.
برنامه منیترینگ سنتر برنامه ای است که بوسیله شرکت زیمنس و نوکیا ابداع شده است و برای به روز نگاه داشتن آن نمی توان از وجود متخصصان این شرکت ها و جدیدترین نرم افزارهای تولید شده برای آن صرف نظر کرد. به گفته این خبرنگار اگر این برنامه بطور مرتب از طرف متخصصان زیمنس - نوکیا سرویس نگردد پس از چند ماه قابل استفاده نخواهد بود. تجارت با این برنامه برای شرکت زیمنس - نوکیا معامله بزرگی است که به این سادگی از آن چشم پوشی نخواهند کرد.
در حال حاضر سودآورترین بخش شرکت زیمنس فروش و ایجاد شبکه تلفن همراه در کشورهایی مانند ایران که به تکنولوژی قوی مجهز نیستند، می باشد. مجهز کردن این شبکه ها به سیستم کنترل و جاسوسی، خرید آن را بخصوص برای کشورهای توتالیتر و غیر دمکراتیک وسوسه انگیزتر و جذابتر کرده است . شکی نیست که برای دست یابی به آن رژیم های خودکامه حاضر به پرداخت مبلغ بیشتری نیز باشند. به گفته آقای مشل بازاری که برای آن منیترینگ سنتر از طرف شرکت زیمنس - نوکیا عرضه شده است از ابتدا کشورهایی مانند ایران، مصر و قزاقستان وغیره که تصادفا رژیم های خودکامه و توتالیتر نیز دارند، بوده است. به گفته او کشورهای صنعتی پیشرفته و سازمانهای امنیت آنها سالهاست که خود سیستمهای کنترل پیچیده تر، دقیقتر و بهتری را که خود به وسیله متخصصان خود به طور سری و محرمانه ابداع و ایجاد کرده اند بکار برده و می برند و احتیاجی برای خرید آن از شرکت زیمنس- نوکیا ندارند. لازم به یاد آوری است که سیستم کنترل در کشورهای پیشرفته و دمکراتیک هنوز تنها برای دنبال کردن شبکه های تبهکاری، جنایی و تروریستی بکار می رود و جاسوسی کردن، بکار گیری یا منتشر کردن اطلاعات شخصی افراد، بطور قانونی دراین کشورها منع شده است و سوء استفاده کنندگان از این اطلاعات تحت پیگرد قانونی قرار می گیرند.
بخش های منیترینگ سنتر را به گفته آقای مشل می توان کم کم خریداری کرده و به تدریج شبکه مخابراتی را به آن مسلح کرد، چیزی که دستیابی به آن را برای رژیم های کشورهای بسیار فقیر نیزکه قدرت خرید محدودتری دارند ممکن می سازد.
با بالا گرفتن اعتراضها به شرکت زیمنس – نوکیا این شرکت ادعا کرده است که این برنامه را به شرکت های دیگرواگذار کرده و دیگر با آن معامله نمی کند. به گفته اریک مشل اما هنوز متخصصان این دو شرکت در استاندارد نگاه داشتن و به روز کردن نرم افزارهای این برنامه نقش کلیدی را به عهده دارد.

نتیجه گیری:
- هنگام تظاهرات و تجمع در خیابانهای ایران تلفن دستی خود را خاموش نگاه دارید زیرا مونیترینگ سنتربنا به گفته اریک مشل تنها قادر به ردیابی تلفن های اکتیو میباشد، حتی بهتر است برای اطمینان خاطر آن را با خود حمل نکنید.
- عکس ها و فیلم های خود را از تظاهرات به وسیله دوربین های دیجیتال تهیه کنید.
- تمام محصولات این دو شرکت یعنی زیمنس و نوکیا را در هر کجای دنیا که هستید تحریم کنید و اطرافیان خود را از سیستم ضدبشری ساخته شده بوسیله متخصصین آنها آگاه کنید.
- پیشنهاد میگردد برای مبارزه با ادامه این معامله با ایران وجلوگیری از فرستادن متخصصان آلمانی برای به روز کردن این برنامه به ایران، کمپینی تشکیل گردد تا بطور هماهنگ بر علیه شرکت زیمنس- نوکیا اقدام کنیم.



- برای اطلاعات بیشتر نگاه کنید به

frontal21.zdf.de

frontal21.zdf.de

futurezone.orf.at

online.wsj.com

blog.kairaven.de


No comments: